اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان یزد برگزار شد

یزد -ایرنا- اختتامیه بخش استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و پنجمین جشنواره قصه‌گویی بومی، محلی چله استان یزد شامگاه پنحشنبه در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، "امین کمالوندی" ، معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش ‏فکری ‏کودکان و نوجوان کشور در این آیین گفت: یزد مردمان بسیار خوبی دارد و ظرفیت های بسیار بی نظیری نیز در حوزه قصه و قصه گویی در این استان است که به همین دلیل از امروز یزد به عنوان پایتخت قصه و قصه گویی کشور انتخاب و معرفی شد .

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در این مراسم گفت: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون با شعار با قصه لبخند بسازیم برای سنین کودک تا ۹۹ سال در بخش های مختلف اجرا شد و ۱۶ نفر در قسمت‌های مختلف انتخاب و به مرحله کشوری که آذرماه برگزار می شود اعزام خواهند شد .

هادی آخوندی اظهار داشت : جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه ها نیز در استان یزد برای پنجمین دوره و برای سنین از ۷ تا ۹۹ سال برگزار و ۳۶ قصه گوی برتر نیز توسط داوران انتخاب و تجلیل می شوند.

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و پنجمین جشنواره چله قصه های از ۲۱ آبان آغاز و عصر امروز پنجشنبه نیز اختتامیه و مراسم تجلیل از برترین ها در تالار فرهنگ اردکان یزد برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: ۱۶ برگزیده مرحله استانی جشنواره ملی و بین‌المللی قصه‌گویی در این استان معرفی و تجلیل شدند.

عالیه قوامی به خبرنگار ایرنا افزود: در بخش پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی استان یزد، به صورت مشترک قصه پیر خارکن، با اجرای اشرف ابراهیمی و قصه کهن با اجرای محمد رضا جاوید برگزیده شدند.

وی ادامه داد: در رده دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک نیز رتبه اول به قصه یخی که عاشق خورشید شد با اجرای فاطمه مهدیان  ، رتبه دوم قصه پنج برادر با اجرای یگانه رستمی و  رتبه سوم به قصه خر برفت با اجرای محیا کمالیان رسید و قصه سه مرد رند با اجرای طاها اعتمادیان نیز شایسته تقدیر  این بخش شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: در قسمت زنان و مردان در بخش مدرن و کلاسیک نیز قصه شهر دیوانگان با اجرای مهدیه کشوری حائز رتبه اول، قصه مراد و سنگ قبر با اجرای زهرا دهستانی حائز رتبه دوم، قصه من ندارم با اجرای ضحی پوررضاییان حائز رتبه سوم و قصه دوماد عاروس ندیده با اجرای آسیه پارساییان نیز  شایسته تقدیر شد .

قوانی ادامه داد:  در بخش برگزیده‌های دختران و پسران بخش آیینی سنتی نیز به ترتیب قصه رستم و اکوان دیو با اجرای هانا سادات زنجیرچی رتبه اول، قصه گرد آفرید با اجرای الناز عبدالله زاده رتبه دوم  را به دست آوردند و رتبه‌های برتر قصه زنان و مردان در بخش آیینی سنتی نیز به قصه نقل با نوای ضرب و زنگ با اجرای سید علی موسوی و قصه خان هشتم با اجرای ساجده قاسمی به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول و دوم رسید.

وی اظهار داشت:  در بخش  برگزیده‌ بخش سردار سلیمانی بیست و پنجمین مرحله استانی جشنواره ملی قصه گویی در استان یزد نیز قصه رکاب انگشتر با اجرای مطهره السادات رکن الدینی  انتخاب شد و  همچنین برگزیده بخش قصه لبخند نیز  به قصه دمپایی با اجرای هادی محمودی رسید .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: در بخش قصه‌های نیروی انتظامی نیز قصه بالی با اجرای محترم جره ای حائز رتبه اول و قصه سه مرد رند با اجرای طاها اعتمادیان رتبه دوم و قصه ماچ پرپری با اجرای سوفیا عابدیه رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha