بروجرد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد گفت: هزار و ۱۳۴ حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین در سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند و ماهانه کمک هزینه‌ای را به حساب مددجویان واریز می‌کنند.

محمد پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت‌های اجتماعی از خانواده و کودکان نیازمند افزود: ارتقای سطح زندگی خانوار تحت حمایت در زمینه معیشت، تحصیلی، فرهنگی، مسکن، لوازم‌خانگی، درمان و بیمه، اشتغال و خودکفایی از برنامه‌های این نهاد برای کمک به فرزندان ایتام و محسنین است.
وی اظهار کرد: هزار و ۷۵۲ نفر از فرزندان خانوارهای مددجو در قالب طرح اکرام و محسنین از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد بیان کرد: از این تعداد ۶۳۲ نفر در طرح اکرام با موضوع کودکان یتیم و هزار و ۱۲۰ نفر در طرح محسنین دارای سرپرست بیمار، ناتوان، سرپرست زندانی و فرزندان طلاق هستند.
پارسا به حمایت حامیان فرزندان در تامین هزینه‌های زندگی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و کالا به فرزندان معنوی خود اهدا کردند.
وی یادآور شد: مردم می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد، سایت www.emdad.ir یا #۰۶۶۸*۸۸۷۷* نسبت به واریز هدایای خود به کودکان و نوجوانان مشمول این طرح مساعدت نمایند.
طرح اکرام و محسنین یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ارتقای سطح معیشت و زندگی کودکان یتیم و سرپرست بیمار است که با انتخاب یک یا چند کودک ماهیانه مبلغ حداقل پانصد هزار ریال توسط حامی به حساب کودک مورد حمایت واریز می‌شود.