۷۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد است.

به گزارش ایرنا حبیب الله آسوده روز چهارشنبه در جشنواره زکات در دانشگاه لرستان بیان کرد: زکات یک شاخص نظام ساز و الگوی اقتصاد اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و برای آن فرآیند دقیقی طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه فقر در نظام اسلامی مذموم است، اظهار داشت: در نظام اسلامی برای الگو شدن و تجلی در پیشرفت باید چهره فقر از جامعه زدوده شود و باید به نحوی عمل کنیم که با زکات مردم فقر را از بین ببریم.

وی ادامه داد: سیستم طراحی شده زکات برای جمع آوری به گونه ای است که منتظر بودجه و مراحل اداری نباشیم و این فریضه خودش بازسازی و توسعه را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی مبتنی بر تمدن مهدوی نگر بحث اقتصاد از مولفه های جدی است و موضوعی که می تواند جامعه را به رفاه برساند زکات است و در رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصادی زکات بر تمام جامعه تاثیرگذار است، گفت: زکات در برگیرنده تمام ابعاد و اطرافیان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است و در لرستان حدود ۵۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از این مجموع حدود ۱۰ درصد و حتی کمتر وارد کمیته اماد شده و زکات واجب از این مجموع حدود ۱۲ درصد است.

آسوده اظهار داشت:کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان زکات واجب غیر از فطریه جمع آوری شده و از این میزان ۵۴۰ میلیارد فطریه است و از این مبلغ فطریه حدود ۲۵ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد بوده است.

وی ادامه داد: مابقی این رقم توسطه سازمامان های ذیربط و تشکل های مردمی و غیره جمع آوری و به مردم اهدا شده است و کمیته امداد بعنوان دبیرخانه شورا بوده است و در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان فقط ۱۲۰ میلیارد تومان در ۷۰۰ دستگاه دولتی در ۱۰ ماه در اختیار کمیته امداد بوده است.

وی عنوان کرد: امسال تاکنون ۲۵ جشنواره زکات در کشور برگزار شده است تا فرهنگ زکات بر مبنای آیات شریفه نهادینه شود.

آسوده گفت: در نظام اسلامی پرداخت کننده زکات باید زیاد باشد و رسالت ما جریان سازی خیر و احسان در کشور است تا فقر کاهش یابد.

وی افزود:۱۰ هزار مجوز نیکوکاری به موسسات نیکوکاری کشور داده شده که ۵۰ درصد آنها مسجد محور، محله محور هستند و گروه های مردمی انفاق ها را جمع آوری و توزیع می کنند.

وی اظهار داشت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش کارهای این گروه های مردمی بوده است که بصورت مستقیم خودشان در این جهت تلاش کرده اند.

وی ادامه داد:در طرح اکرام ایتام یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی از فرزندان زیر۱۸ سال حمایت می کنند و در قالب این طرح ۴۲۰ هزار فرزند زیر ۱۸ سال را کمک می کنند و امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه بصورت مستقیم و با نظارت کمیته امداد کمک شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: در بحث صدقات پنج میلیون صندوق صدقه در خانه های مردم و ۳۰۰ هزار صندوق در معابر و اماکن عمومی است که از این مجموع کل صدقات امسال ۴۲۰ میلیارد تومان بوده است که جذب و مدیریت این رقم مستقیم با کیمته امداد است.

وی افزود: از وجوهات مردم حقوق و دستمزد هیچ نیرویی پرداخت نمی شود و به هیچ عنوان از منطقه ای به منطقه دیگر کمک نمی شود.

وی اظهار داشت: ۷۰۰ هزار دانش آموز،۸۰ هزار بیمار صعب العلاج، ۵۰ هزار دانشجو تحت پوشش این نهاد است و سالی حدود ۲۰ تا ۴۰ هزار مسکن باید احداث شود و منابع دولتی کفایت نمی کندو تاکنون ۸۲ هزار جهیزیه امسال تهیه شده است و تاپیان سال هیچ جوانی پشت نوبت جهیزیه نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha