بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدآفرینی از مولفه‌های مهم افزایش مشارکت مردم در انتخابات است که باید در این راستا اقدامات دولت و نظام برای مردم بیان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار داشت: وظیفه‌ای که وزارت کشور در موضوع انتخابات مشخص کرده و در اولین اقدام ضروری باید ستاد انتخابات تشکیل و اعضای ستاد تعیین و ابلاغ‌ها صادر شوند.

اعضای ستاد انتخابات استان مشخص و احکام آنان نیز ابلاغ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم چهار مولفه اصلی انتخابات امسال است، بیان کرد: در حوزه مشارکت که اصلی‌ترین و مهمترین برنامه ستاد انتخابات استان است از سال گذشته اقدامات خوبی شروع شده است.

طالبی تصریح کرد: دشمن به دنبال ترویج ناامیدی در جامعه است تا بزرگترین رخداد نظام جمهوری اسلامی که موضوع انتخابات و حضور مردم در پای صندوق رأی است، کمرنگ شود تا با اهداف خود دست یابند.

وی گفت: هر اقدامی که باعث امیدبخشی مردم شود در مشارکت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت و بیان اقدام های دولت در حوزه‌های سیاسی، عمرانی و نظارتی باعث امیدبخشی در جامعه می‌شود.

طالبی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی و در مناسبت‌های مختلف از سال گذشته گام های خوبی برداشته شد که سعی کردیم قشر خاکستری جامعه را به میدان بیاوریم و در اجرای جشنواره‌های مفرح و شاد اسلامی از ظرفیت هنرمندان بومی استفاده شد که نشاط اجتماعی را به همراه داشت.

وی افزود: همچنین سعی شده است که در کنار برگزاری جشنواره‌ها اقدامات تبیینی انجام و توفیقات نظام اسلامی و دولت در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برای مردم بازگو می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: تبیین دستاوردها و توفیق های انقلاب و نظام اسلامی در راستای امیدبخشی برای حضور منسجم ، معنادار و باشکوه مردم در پای صندوق رای است.

طالبی بیان کرد: در بحث امنیت انتخابات منتظر ابلاغ وزارت کشور هستیم و جلسات کمیته امنیتی انتخابات به صورت منظم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به طور یقین برنامه‌ریزی دارد که ضربه‌هایی در حوزه‌ امنیتی و در موضوع انتخابات وارد کند اما با این وجود باید هوشیاری لازم را داشته باشیم که البته خراسان جنوبی جزو استان های امن کشور محسوب می شود.

طالبی یادآور شد: در حوزه رقابت انتخابات براساس اطلاعات اولیه مشکلی نخواهیم داشت و بسیاری از جریان‌ها و احزاب مختلف احساس تکلیف کردند و شاهد رقابتی پرشور در استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در حوزه سلامت نیز با توجه به اینکه ستاد انتخابات یک ستاد بی‌طرف و مجری سلامت انتخابات است نهایت تلاش بر همین امر استوار است و از ۲ ماه گذشته آموزش‌های لازم و مرتبی در سطح بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و ستاد استان در حال برگزاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب‌شناسی انتخابات‌های ادوار گذشته انجام شده و نتایج را به وزارت کشور منعکس کردیم،گفت: یک مشکلی که وجود دارد این است که قانون جدید انتخابات باید سریعتر تعیین تکلیف شود تا مشکلی ایجاد نشود.

طالبی بیان کرد: تا زمان ابلاغ قانون جدید انتخابات، قانون قبلی برای ما مرجع خواهد بود و از آن استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه به صورت شفاف، بی‌طرفانه و بدون اینکه گزارشی به اسم گروهی یا جریانی باشد موضوع‌ انتخابات پیگیری خواهد شد، بیان کرد: ابلاغ برنامه‌ زمانبندی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات و همچنین اطلاعیه مبنی بر استعفای داوطلبان موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ( ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام) نیز به فرمانداری‌ها ارسال شده است.

طالبی گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی(آفلاین) خواهد بود اما در صورت بروز مشکل زمینه انتخابات دستی هم فراهم است.

وی افزود: مکان مناسب و تجهیزاتی را برای برگزاری انتخابات در استان مشخص کردیم که تامین آن در دستور کار است چون هرچه این مکان و تجهیزات‌ها مطلوب‌تر فراهم باشد، روند کار تسهیل می‌شود.

اعضای ستاد انتخابات خراسان جنوبی مشخص شدند

براساس احکام صادره با امضای استاندار خراسان جنوبی، «سید محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان، «موسی سلیمی» مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات استان، «ناصر ناصری» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان، «مهدی مرادی» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مشخص شدند.

همچنین «مهدی قائمی امیری» مدیرکل حراست استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان، «عباسعلی ملکی» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان، «شهرام حیدرزاده» مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان و «مرتضی امیرآبادی زاده» مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان دیگر اعضای ستاد انتخابات خراسان جنوبی منصوب شدند که در این جلسه احکام خود را از استاندار خراسان جنوبی دریافت کردند.