کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت: اقدامات توسعه ای و عمرانی انجام شده توسط دولت سیزدهم طی یکسال اخیر در کاشان چشمگیر است.

به گزارش ایرنا،محمدشریف زارعی شامگاه جمعه در جمع نمازگزاران مسجد علی بن ابیطالب(ع) کاشان افزود:طی یکسال اخیر ۶۲ سایت مخابراتی و تقویت حوزه اینترنت در روستاها ایجاد کردیم و شبکه آبرسانی در چندین روستا اصلاح شد و امروز مردم آب شرب سالم و پایدار دارند.

وی اظهار کرد:همچنین در مدت یادشده بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) کاشان کلنگ زنی و بخشی از آن هم ساخته شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان از دولت تسهیلات دریافت شده و دولت بعد از هزینه مبلغ یادشده مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان مصوب کرده است.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:امسال از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) ۶۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مردم پرداخت شد و به هر کدام از اداره های کمیته امداد امام خمینی(ره) در کاشان و راوند ۲۰ میلیارد تومان دیگر مجوز برای اعطای وام داده ایم.

زارعی گفت:بانک کشاورزی کاشان طی یکسال اخیر ۴۵۰ میلیارد تومان وام به کشاورزان پرداخت کرده و در حوزه راه جاده کاشان _ برزک هم با هزینه ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری ۱۵ کیلومتر آن دوبانده شد و پل راوند که شرایط آسیب زایی دارد قرار است در اسفند ماه رفع آسیب شود و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار پیش بینی شده و مصوب کرده ایم.

وی افزود:امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذار در کاشان سرمایه گذاری کرده و شغل ایجاد شده است و در کاشان مشکل اشتغال مثل دیگر نقاط کشور نداریم هرچند در بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مشکلاتی وجود دارد.

وی اظهار کرد:از سرمایه گذاران خواسته ایم در حوزه ای سرمایه گذاری کنند که نیاز به افراد متخصص و تحصیل کرده داشته باشد تا مشکل بیکاری تحصیل کنندگان در کاشان رفع شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:در روستاهای کاشان طرحی مصوب شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جوانان زمین واگذار کند تا بتوانند در همان روستا خانه سازی کرده و ماندگار شوند تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود چون روستا باید آباد باشد.

زارعی در بخش دیگری از سخنانش گفت:امروز فناوری ارسال ماهواره به فضا را داریم و یک روز در دوران جنگ تحمیلی کمترین امکانات را داشتیم و حتی سیم خاردار را از کشور روسیه وارد می کردیم اما امروز صدها نوع موشک و پهباد تولید می کنیم و کشورهای اروپایی مشتری ما هستند و این عظمت به برکت انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: هرچند مشکلاتی هم در کشور داریم اما در مقایسه با قبل از انقلاب رفاه در کشور چندین برابر شده و روستاهای ما آب و برق،خانه بهداشت،امکانات ورزشی و مدرسه و مسجد دارند اما در گذشته هیچ کدام از این امکانات نبود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: ما با ایمانی که مردم،جوانان و دانشمندان ما دارند قله های پیشرفت در کشور را فتح می کنیم و به همین دلیل دشمن از دست ما عصبانی است و نمی تواند جلو پیشرفت ما را بگیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.