سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۴.۵ میلیارد ریال تسهیلات برای سه طرح ایجاد و توسعه دفاتر خدمات ارتباطات روستایی این استان تصویب و تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، سید یاسر حسن پور روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: همه طرح‌های برخوردار از تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه فناوری اطلاعات مورد نظارت دقیق کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان است.

وی اضافه کرد: سه طرح  باقی مانده در سامانه کارا کسب و کار روستایی برای دریافت تسهیلات به کمیته فنی اشتغال روستایی و عشایری ارسال و هر سه طرح  توسط اعضای کارگروه مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در قالب این  طرح ها  با توجه به تعداد اشتغال ایجاد شده و واگذاری مجوز  دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات و باجه‌های بانکی در روستاهای استان می‌توان به کاهش هزینه‌های دسترسی روستاییان به شبکه بانکی، گسترش خدمات بانکی الکترونیکی و اعطای تسهیلات خرد و حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط در روستا اشاره کرد.

حسن پور با اشاره به آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، پست بانک را به عنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات در حوزه فناوری اطلاعات معرفی کرد و گفت: اجرای این قانون با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از طرح‌های دولت از ابتدای سال ۹۶ به اجرا درآمد و نقش موثری در رفع بیکاری در روستاهای این استان و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها ایفا کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: پست بانک به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات نقش موثری در بهبود شرایط کسب و کار و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی استان دارد که با توجه به شرایط ویژه استان می‌توان از این ظرفیت به شکل مطلوب برای بهبود وضعیت اقتصادی روستاها استفاده کرد.