ارومیه- ایرنا- رییس هیات انجمن های ورزشی آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات پارکور قهرمانی استان با حضور ۱۲۴ ورزشکار برگزار و نفرات برتر سه رده سنی آقایان و چهار رده سنی بانوان مشخص شدند.

آیدین بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت‌ها در سه رده سنی زیر ۹ سال، زیر ۱۲ سال و زیر ۱۴ سال با حضور بیش از ۹۰ پارکورکار از ۶ شهرستان ارومیه، پیرانشهر، بوکان، خوی و اشنویه در بخش آقایان و ۳۴ پارکورکار از هشت شهرستان در چهار رده سنی زیر ۹ سال، زیر ۱۲ سال، زیر ۱۴ سال و بزرگسالان در بخش بانوان به میزبانی شهرستان نقده برگزار شد.

وی گفت: در رده سنی زیر ۹ سال آقایان "آرتین نیرومند" از پیرانشهر مقام اول را کسب کرد و "یونس فتح اله زاده" و "آیهان صادق زاده" هر دو از نقده به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رئیس هیات انجمن های ورزشی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در رده سنی زیر ۱۲ سال آقایان "ابوالفضل رشادت" از نقده به مقام اول رسید و "رضا راد" از ارومیه به مقام دوم و "میلان احمدی" از پیرانشهر به مقام سوم دست یافتند.

بابایی گفت: "محمد مهدی عظیمی" از نقده قهرمان رده سنی زیر ۱۴ سال آقایان شد و "محمدرضا ساعدی" از اشنویه و "محمدرضا نژادعلی" از نقده عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

وی اضافه کرد: در رده سنی زیر ۹ سال بانوان "اسرا زهد" از ارومیه" مقام اول، "مبینا عیوبیان" و "سلدا علیپور" هر دو از نقذه به ترتیب دوم و سوم شدند و در رده سنی زیر ۱۲ سال، "پینار مرادپور"، "مه‌لقا خان اوغلان" و "فاطمه فیضی" هر سه از نقده به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

بابایی گفت: در رده سنی زیر ۱۴ سال بانوان، "آینار ولی زاده" از نقده مقام قهرمانی را بدست آورد و "اسرا فیضی" از ارومیه و "مبینا دوستی" از نقده دوم و سوم شدند و در رده سنی بزرگسالان، "رقیه شیخ زاده"از ارومیه، "فاطمه زینال پور" از ارومیه و "نگار حاجی زاده" از نقده اول تا سوم شدند.

مسابقات پارکور قهرمانی استان بعد از رقابت ۱۲۴ با اهداف احکام قهرمانی و جوایز نقدی در نقده به پایان رسید.

سال گذشته هشت پارکورکار استان در اولین حضور در رقابت‌های کشوری به جمع ۳۲ نفر برتر کشور راه یافته بودند.