سمنان- ایرنا- ساختمان مرکز رشد فناوری پورسینا زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان عصر سه‌شنبه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و عباس گلرو نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، ستاری، پس از افتتاح و بازدید از طرح‌هایی در شهرستان های شاهرود و دامغان در قالب سفر یک روزه، وارد شهرستان سمنان شد و ساختمان  مرکز رشد فناوری پورسینا را در پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح کرد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری پورسینا در حاشیه آیین افتتاح مرکز رشد فناوری پورسینا در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: طرح مرکز رشد واحدهای فناوری پورسینا با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به بره‌برداری رسید.

پدرام تابان با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح را پارک علم و فناوری استان سمنان تامین کرد گفت: این ساختمان با ظرفیت استقرار ۱۲ واحد، در اختیار شرکت‌های فناوری، دارندگان طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین این ساختمان دارای یک سالن همایش با ظرفیت ۱۰۰ نفر است.

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز گام اول ساختمان کارگاهی رویش فناوری و مراکز رشد شماره ۲ و نوآوری آب، انرژی و کشاورزی را در شاهرود افتتاح کرد.

وی در ادامه بعد از بازدید از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ماشین آلات و همچنین محل پیشنهادی پردیس فناوری و نوآوری (کارخانه نوآوری) ، مرکز نوآوری‌ها و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را افتتاح و با حضور در شهرک صنعتی شاهرود از خط تولید شرکت دانش‌بنیان ریخته‌گری دقیق پارس و شرکت دانش‌بنیان شتابدهی نوآوری و تجاری‌سازی فناوری‌های انرژی بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان رفت و  با حضور در دانشگاه دامغان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان،  آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM  را افتتاح کرد.

معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهوری عصر امروز در شهرستان سمنان علاوه بر افتتاح دو طرح، در نشست شورای اداری استان در استانداری حضور می یابد.

برچسب‌ها