۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83301899
T T
۰ نفر

بنياد بركت، آماده حمايت از مشاغل اشتغالزا در بافق است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83301899
بنياد بركت، آماده حمايت از مشاغل اشتغالزا در بافق است

يزد - ايرنا- رئيس اداره صمت بافق گفت: در راستاي سياست هاي محروميت زدايي و رونق توليد، بنياد بركت آماده است تا از مشاغل خرد و كلان با هدف اشتغالزايي در اين شهرستان حمايت كند.

ولي الله رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بنياد بركت از مشاغل خرد يا اجتماعي با 2 محور صنايع دستي و كشاورزي و و مشاغل بنگاه محور با محوريت ايجاد صنايع و كاربري توليدي، از كارآفرينان، فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران شهرستان بافق حمايت مي كند.
وي با بيان اينكه حمايت در حوزه هاي صنايع دستي شامل حصير بافي، پادري و پته دوزي و صنعت كشاورزي توليد زعفران و خرما است افزود: صنايع تبديلي مانند فرآوري خرما و زعفران ، كاربري توليدي قند و نبات، آهك صنعتي و ريخته گري از مشاغل حوزه بنگاه محور است كه مورد حمايت بنياد بركت قرار مي گيرد.
رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بافق بيان كرد: اين بنياد در راستاي حمايت از مشاغل خرد يا اجتماعي به هر كار آفرين از 10 تا 40 ميليون تومان تسهيلات ارزان قيمت پرداخت مي كند.
رنجبر، نرخ سود تسهيلات بانكي مشاغل خرد يا اجتماعي را چهار درصد و زمان باز پرداخت را پنجساله اعلام كرد.
وي اقدامات بنياد بركت را عمدتا در مناطق محروم عنوان و افزود: در مقوله مشاغل بنگاه محور، اين بنياد تا سقف 30 ميليارد تومان با سرمايه گذران مشاركت مي كند.
رئيس اداره صمت بافق تصريح كرد: تعداد اشتغال در حوزه حمايت هاي بنياد بركت در اين شهرستان متفاوت است و بستگي به نوع مشاغال دارد.
بنياد بركت در شهرستان بافق برخي از فعاليت هاي عمراني عام المنفعه را بر عهده دارد و تاكنون يك مدرسه در شهر توسط اين بنياد ساخته شده است.
مركز شهرستان 50 هزارنفري بافق در فاصله 110 كيلونتري جنوب شرق يزد قرار دارد.
7543/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها