۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۳۹
کد خبر: 83213092
T T
۰ نفر
ساخت ميني سريال 'شهيد ‌مهدي باكري' در مياندوآب كليد خورد

مهاباد - ايرنا - ساخت ميني سريال سه قسمتي سردار رشيد اسلام 'شهيد مهدي باكري' با عنوان ' آقاي شهردار' به همت جمعي از فعالان فرهنگي و هنري در مياندوآب كليد خورد.

كارگردان اين فيلم روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين مجموعه در سه قسمت پيش بيني شده و قرار است كه همزمان با 'روز شهردار' كه مصادف با سالروز شهادت شهيد مهدي باكري /25 اسفند/ است، از شبكه يك سيما پخش شود.
مهدي رمضاني با بيان اينكه 40 درصد اين فيلم در مياندوآب ساخته مي شود، ادامه داد: دوران كودكي، نوجواني و دوران تحصيل از جمله مراحلي است كه در ساخت اين مجموعه به آن پرداخته مي شود.
وي بيان كرد: در اين مجموعه به دوران شهردار شدن شهيد باكري و اقدامات مثبت وي در آن دوران كه هنوز هم زبانزد خاص و عام است، پرداخته مي شود.
وي گفت: در اين نمايش از يك عاشيق محلي نيز استفاده مي شود كه به عنوان راوي، داستان زندگي اين شهيد بزرگوار را در دوران كودكي، نوجواني و زماني كه شهردار است، بازگو مي كند.
كارگردان سريال آقاي شهردار، با اشاره به اينكه در بحث شهدا تاكنون فقط به مقوله جنگ و رشادت در جنگ پرداخته شده و كمتر زندگي شهدا به تصوير كشيده و بازگو شده است، افزود: در ساخت اين مجموعه سعي شده است كمي متفاوت تر به اين موضوع كه چه عاملي باعث شد شهيد مهدي باكري در سنين جواني عهده دار فرماندهي يك لشگر بزرگ شود، پرداخته مي شود.
رمضاني اظهار داشت: در ساخت اين مجموعه هادي فلاحي به عنوان دستيار اول، عليرضا نظارت به عنوان تهيه كننده، ايمان ابراهيمي مدير تصويربرداري و حميد زيباكلام به عنوان صدابردار فعاليت دارند و 15 نفر نيز به عنوان بازيگر ايفاي نقش مي كنند كه همه آنان از هنرمندان و بازيگران اين شهرستان هستند.
وي از امام جمعه، فرماندار و مجموعه اداره فرهنگ ارشاد اسلامي مياندوآب و فعالان هنري اين شهرستان كه با عوامل اين مجموعه همكاري دارند، قدرداني كرد.
به گزارش ايرنا، شهيد مهدي باكري در سال 1333 در مياندوآب ديده به جهان گشود؛ پدر وي كارمند كارخانه قند اين شهرستان بوده و خانواده وي در يكي از اين واحدهاي مسكوني اين كارخانه سكونت داشت.
شهيد باكري كه مدتي شهردار اروميه بود، در جنگ تحميلي فرماندهي لشگر 31 عاشورا را بر عهده داشت.
اين شهيد والامقام و سردار سپاه اسلام در روز پانزدهم اسفند سال 1365 در عمليات بدر به شهادت رسيد.
9871/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها