بيش از يكهزار ميليارد ريال در آذربايجان غربي سرمايه گذاري شد

اروميه- ايرنا- مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون يكهزار و 128 ميليارد ريال سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي اين استان انجام شد.

علي عبدلي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي راه اندازي اين واحدها 12 هكتار زمين در قالب 30 قرارداد در شهرك هاي صنعتي اين استان به سرمايه گذاران واگذار شد.
وي ادامه داد: از اين ميزان زمين هفت هكتار در قالب يك قرارداد و مابقي در قابل 29 قرارداد به متقاضيان سرمايه گذاري در شهرك صنعتي واگذار شد.
وي بيان كرد: ظرفيت اسمي اشتغال اين واحدها 620 نفر است كه با راه اندازي آنها مي توان چرخه اشتغال استان را به حركت درآورد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي ادامه داد: در حال حاضر يكهزار و 276 واحد توليدي در اين استان وجود دارد كه از اين تعداد 947 واحد توليدي شامل حدود 60 درصد فعال است.
عبدلي ادامه داد: 22 هزار و 800 نفر در واحدهاي فعال موجود در اين شهرك ها و نواحي مشغول به كار هستند و اين آمار، جايگاه اين شهرك ها در حوزه صنعت و توليد استان را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: استفاده از فناوري هاي نوين، بهبود كيفيت محصولات توليدي، افزايش مزيت رقابتي توليد كنندگان و استانداردسازي واحدها و توليد از مهمترين عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهاي بين المللي به شمار مي رود كه بايد توليدكنندگان به اين عوامل دقت كنند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از نظر صنعتي يكي از استان هاي كم برخوردار كشور به شمار مي رود اما با اجراي قانون خروج از ركود تدويني دولت تدبير و اميد، اقدامات خوبي در راستاي بازگشت واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان به مدار توليد آغاز شده است.
در حال حاضر 25 شهرك و ناحيه صنعتي از 35 مورد مصوب آذربايجان غربي فعال بوده كه يكهزار و 100 واحد صنعتي را در خود جاي داده است و 20 درصد از اين واحدهاي توليدي با ظرفيت پايين فعاليت مي كند.
سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از شهريور 1384 فعاليت خود را آغاز كرد و بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي يك سازمان توسعه ‌اي به شمار مي رود.
9918/3072

سرخط اخبار استان‌ها