۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83000253
T T
۰ نفر

پياده روي اربعين برخاسته از عشق مردم است

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83000253
پياده روي اربعين برخاسته از عشق مردم است

اروميه- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي گفت: مراسم پياده روي اربعين يك حركت مردمي برخواسته از عمق علاقه و عشق مردم به امام حسين(ع) است و بايد مردمي نيز باقي بماند.

به گزارش ايرنا عليرضا رادفر روز دوشنبه در جلسه هماهنگي ستاد اربعين افزود: مردم اساس اين پياده روي هستند و دولت تنها نسبت به تسهيل گري امور اقدام خواهد كرد.
وي با بيان اينكه بايد اقدامات صورت گرفته در مراسم اربعين طي سال هاي گذشته آسيب شناسي شود، گفت: با اين آسيب شناسي كه دستگاه ها از اقدامات خود انجام مي دهند، نقاط ضعف شناسايي شده و خدمات بهتري به زائران عرضه مي شود.
وي با اشاره به برخي مشكلات سال هاي قبل، اظهار داشت: پراكندگي در استقرار موكب ها، اقدامات مرزي، اعزام هاي فردي و... در سال هاي گذشته مشكلاتي را به همراه داشت.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي افزود: سياست هاي كلي ستاد بر اعزام ها به صورت كارواني متمركز خواهد بود و موكب ها هم بايد به صورت تجميع شده ارائه خدمات دهند.
به گفته جانشين ستاد هماهنگي اربعين حسيني آذربايجان غربي، بر اساس گزارش هاي رسيده، در سال هاي گذشته نيز خدمات خوبي از سوي موكب ها به زائران عرضه شده است اما انتظار مي رود با تجربه هاي كسب شده و هماهنگي ها لازم امسال اين خدمات بدون نقص باشد.
وي از مسوولان صدا و سيما خواست تا در برنامه هاي اطلاع رساني و تبليغي خود وحدت ميان مسلمانان، رعايت نظم و قوانين و معرفي سنت هاي كشور عراق را مورد توجه قرار دهند.
معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي بيان كرد: امسال بايد يك حساب مشترك از سوي ستاد اربعين و از طريق رسانه ها براي جمع آوري كمك هاي مردمي اعلام شود.
رادفر تاكيد كرد: سلامت فني اتوبوس ها و سلامت رانندگان بايد از قبل بررسي گردد تا از حوادث احتمالي پيشگيري شود.
به گزارش ايرنا پياده روي اربعين با حضور ميليوني عاشقان سالار شهيدان طي سال هاي اخير به يك فرهنگ عمومي تبديل شده است و سربازان مكتب امام حسين (ع) هرساله برگزاري اين آيين را انتظار مي كشند.
7125/3072

سرخط اخبار استان‌ها