۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85481833
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگران مشهدی ۲ دارو با پایه زعفران تولید کردند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85481833
پژوهشگران مشهدی ۲ دارو با پایه زعفران تولید کردند

مشهد- ایرنا- محققان یک شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید ۲ داروی «گانوسان» و «سافرونیکا» برگرفته از گیاه زعفران شدند که برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی و ضد افسردگی کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیرعامل شرکت "داروسازی سینا پژوهشان سلامت" روز یکشنبه گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۶ در پژوهشکده بوعلی مشهد مستقر شده و رسالت خود را ایجاد ارزش افزوده در چرخه زنجیره زعفران تعریف کرده و در همین راستا داروهای ترکیب شده با زعفران را تولید و روانه بازار کرده است.

روح‌الله عامری با بیان اینکه افراد بالای ۱۸ سال می توانند با نسخه پزشک این داروها را خریداری کنند، افزود: از هر کدام از این داروها روزانه تا ۲ نوبت می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: این داروها به دلیل وجود زعفران، برای مادران باردار و شیرده منع مصرف دارد و توصیه نمی‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه از ۲ داروی تولیدی ۱۰ هزار واحد تولید شده است، گفت: در این شرکت تولید سالانه ۱۰۰ هزار واحد از هر نوع دیده شده است و در صورت دستیابی به بازارهای تجاری، می توان میزان تولید آنرا تا یک میلیون واحد در سال رساند.

وی افزود: داروهای تولیدی این شرکت بیشتر در مشهد توزیع شده، اما متناسب با نیاز در اختیار دیگر استان‌ها هم قرار گرفته است.

عامری ادامه داد: در حوزه صادرات محصول هم کارهای خوبی صورت گرفته و ماده اولیه دارو آن به کانادا ارسال شده است و کشورهای مصر، امارات و آمریکا هم متقاضی دریافت این تولیدات بوده‌اند و ما با هر کشوری که تقاضا داشته باشد آماده همکاری هستیم.

این مسوول گفت: برنامه بعدی ما تولید ماده اولیه زعفران با توجه به چالش‌های موجود در این حوزه بوده تا این ماده را در داخل کشور تولید کنیم و محدودیت‌ها و مشکلات ارزی و تحریمی هم از سر راه برداشته شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha