۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82947621
T T
۰ نفر
40 كيلومتر جاده‌ در هرمزگان آسفالت شد

بندرعباس - ايرنا - معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل ‌و ‌نقل جاده‌اي هرمزگان گفت: 40 كيلومتر از جاده هاي اين استان از ابتداي سالجاري تاكنون روكش آسفالت شده است.

ميرداد ميردادي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: جاده بندرلنگه به پارسيان به طول 11 كيلومتر و جاده فارغان به سمت احمدي به طول 10 كيلومتر از مهم ترين جاده هاي استان هرمزگان است كه طرح روكش آسفالت آن امسال انجام شد.
وي بيان داشت: هم چنين قسمتي از محورهاي مواصلاتي بيكا به دهگلكن، گچين به اسكله شهيد رجايي، تازيان به هورمودر و پارسيان به بندرلنگه در مجموع به طول 19 كيلومتر طرح روكش آسفالت آن اجرا شده است.
معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان اظهار كرد: روكش آسفالت محورهاي ميناب به بشاگرد، جگدان به جاسك، بشاگرد به كرمان در شرق و محورهاي بندرلنگه به پارسيان، بندرلنگه به بستك و بندرعباس به بندرخمير در غرب و محور بندرعباس به حاجي آباد در شمال استان بزودي آغاز مي شود.
ميردادي اضافه كرد: هزينه اجراي تمامي راه ‌هاي روستايي و محورهاي فرعي استان هرمزگان از محل اعتبارات استاني و راه‌هاي شرياني از اعتبارات ملي تامين مي شود.
وي گفت: سياست اداره كل راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي هرمزگان در سالجاري مبني بر اجراي آسفالت‌ هاي نوين است.
اين مسوول با اشاره به اين كه هزينه نگهداري جاده ها طبق استاندارد 4 تا 6 درصد هزينه ساخت محاسبه مي شود، ادامه داد: يكي از چالش‌ هاي اصلي راهداري، عمليات ساخت و نگهداري راه‌ها، هزينه بالاي اجراي روكش آسفالت و بويژه هزينه نگهداري مستمر آن ‌است.
ميردادي اضافه كرد: عمر مفيد و قابل بهره ‌برداري از روكش‌ هاي آسفالت نيز مساله مهم است كه به طور مستقيم بر بودجه و هزينه‌ اين بخش تاثيرگذار بوده و بايد به آن توجه بيشتري شود.
استان هرمزگان طبق تقسيمات كشوري شامل 13 شهرستان، 33 شهر و 2 هزار و 244 آبادي است و جمعيتي افزون بر يك ميليون و 578 هزار و 183 نفر دارد كه بيش از 53 درصد از كل اين جمعيت در روستاها زندگي مي كنند.
رشد و توسعه هر منطقه، نيازمند ايجاد راه و صنعت راهسازي است و اين موضوع در تمام دوره ها، از اصلي ترين مطالبه هاي مردم در سراسر كشور و بوده و هست.
جمعيت روستايي هرمزگان طبق آمارهاي موجود با بيش از 786 هزار نفر در قالب 2 هزار و 244 آبادي، 55 درصد كل جمعيت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3 هزار و 700 كيلومتر از جاده هاي روستايي اين استان از خدمات امدادي و كنترلي بي بهره است.
7195/7408

سرخط اخبار استان‌ها