۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83410654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهبود کیفیت راه‌های اصلی و فرعی هرمزگان روی ریل سرعت

بندرعباس- ایرنا- یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف، ساخت مسیرهای ارتباطی از جمله جاده‌های اصلی و فرعی، خطوط ریلی، بزرگراه و آزادراه‌ها است که تحقق آن منجر به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری می‌شود.

موضوع راه با توجه به نقش و اهمیت آن در رشد و توسعه، همواره مورد توجه ویژه دولت‌ها است زیرا که بهبود وضعیت راه می‌تواند به نوعی تضمین کننده اقتصاد یک منطقه باشد.

استان هرمزگان به واسطه فعالیت چندین بندر مهم از جمله بزرگترین بندر کانتینری ایران (بندر شهید رجایی)، چندین پالایشگاه بزرگ نفت و گاز، گمرکات و شیلات از کارکردی ملی برخوردار است و همواره از آن به عنوان قطب اقتصادی کشور یاد می‌شود.

از همین رو مقوله راه و بهبود کیفی راه‌های اصلی و فرعی هرمزگان نه تنها در مسیر ویژه توسعه استانی بلکه در کاربرد ملی نیز نقش مؤثری دارد و یکی از راهکارهای مهم افزایش حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در مناطق مختلف آن است.

پیشرفت هرمزگان با توسعه راه‌ها

با توسعه راه‌ها و تسریع در روند تکمیل طرح‌های در حال اجرا زمینه رشد و پیشرفت همه جانبه استان هرمزگان فراهم خواهد شد.

استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در دیدار با معاونان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: امیدواریم سرعت و تحول خوبی در راستای ساخت کریدورهای اصلی و جاده‌های روستایی در هرمزگان ایجاد شود.

فریدون همتی با اشاره به اهمیت تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در هرمزگان، افزود: نیمی از مسیر کریدور ساحلی جنوب کشور در این استان قرار دارد که بیانگر اهمیت و محوریت هرمزگان در این مسیر مهم است.

وی ادامه داد: علاوه بر اقداماتی که برای تکمیل این محور از پارسیان تا بندرعباس در حال انجام است، باید از میناب تا جاسک نیز اقدامات لازم برای این کریدور ساحلی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست خواستار تسریع در ساخت کریدور بندرعباس - کهورستان - بستک - لار شد و گفت: در شهرستان بشاگرد نیز نیاز مبرم به ساخت راه‌های روستایی جدید وجود دارد.

همتی تصریح کرد: از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌خواهیم تا در راستای ساخت این راه‌های روستایی اقدامات مناسب و سریع را داشته باشد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید کار جهادی برای ساخت راه‌های روستایی در شهرستان بشاگرد صورت گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: زیباسازی ورودی‌های شهر بندرعباس از دیگر موضوعاتی است که انتظار داریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به آن اقدام کند تا در آینده نزدیک بندرعباس دارای سه راه ورودی زیبا و مناسب باشد.

بهبود کیفیت راه‌های هرمزگان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در این دیدار بیان داشت: بهبود کیفیت راه‌های اصلی و فرعی در هرمزگان را با استفاده از امکانات و به کارگیری ماشین آلات در دستور کار داریم.

عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه هرمزگان از قطب‌های حمل و نقل کشور محسوب می‌شود، افزود: سه اکیپ مجهز جهت بهبود راه‌های روستایی به استان هرمزگان اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت راه‌های روستایی در شهرستان بشاگرد با بسیج همه امکانات تلاش می‌کنیم تا محورهای اصلی و فرعی در این شهرستان را ساماندهی و بازگشایی و راه‌های ایمن در آن احداث کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: حذف آبنماها و ساخت پل به خصوص در محورهای بندر چارک و بندر آفتاب از جمله دیگر اقداماتی است که برای توسعه راه‌ها در هرمزگان در دستور کار داریم.

بهره برداری ۷۰ کیلومتر از کریدور ساحلی در هرمزگان تا پایان سال

کریدور ساحلی جنوب کشور شامل یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دیدار با استاندار هرمزگان در خصوص این کریدور گفت: ۸۴۰ کیلومتر از این کریدور در استان هرمزگان قرار دارد که تاکنون ۵۶۰ کیلومتر آن به صورت بزرگراه و بهسازی راه اصلی ساخته شده است و شاهد افزایش ظرفیت ترافیکی و استانداردسازی این مسیرها بوده‌ایم.

دکتر خیرالله خادمی بیان داشت: عملیات اجرایی مابقی این کریدور نیز در حال انجام است و تنها در ۶۵ کیلومتر آن اقدامی صورت نگرفته بود که در این سفر مقرر شد تا این مقدار نیاز سریع به مناقصه گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: تا پایان سال جاری ۷۰ کیلومتر از این کریدور ساحلی به صورت بزرگراه در استان هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تا سه سال آینده کریدور ساحلی در استان هرمزگان که به صورت چهار خطه و استاندارد ساخته شده، به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha