نخستین نیروگاه خورشیدی تجمیعی کشور در میناب آماده افتتاح شد

بندرعباس - ایرنا - فر ماندار ویژه میناب گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی تجمیعی کشور در روستای سرکنتان بخش مرکزی این شهرستان احداث و آماده افتتاح است.

به گزارش ایرنا، محمد رادمهر روز شنبه در حاشیه بازدید از این نیروگاه بزرگ خورشیدی در میناب افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک و سه دهم هکتار ساخته شده است که به‌عنوان طرح پایلوت (نمونه) و برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت این نیروگاه خورشیدی یکهزار و ۲۰ کیلووات است و روزانه پنج مگاوات ساعت برق تولید می‌کند.

فرماندار ویژه میناب اظهار کرد: این طرح در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و توسعه انرژی‌های خورشیدی اجرا شده است که ۲۰۴ خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در میناب در آن مشارکت دارند.
«نصب نیروگاه‌های تولید انرژی برق خانگی در منازل مددجویان کمیته امداد هرمزگان به عنوان یکی از انرژی‌های پاک، از سوی شرکت توزیع هرمزگان از سال ۹۶ با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال خانگی پایدار و درآمدزایی مستمر خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و افراد از کارافتاده و سالمند کلید خورد.

کمیته امداد در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی منسجم تلاش کرده تا ضمن بهره‌گیری از الگوهای اسلامی ایرانی، نسبت به معرفی و اجرای طرح‌ها و مدل‌های نوین ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اقدام کند که اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی نیز باهدف توانمندسازی اقتصادی و کمک خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد انجام‌شده است.

ظرفیت تولید برق در هر نیروگاه پنج کیلووات و ضمانت عمر مفید نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ ساله است.»

استان هرمزگان بین ۳۴۰ تا ۳۵۰ روز در طول سال بهترین ظرفیت برای استفاده از انرژی پاک و بدون آلایندگی خورشید و تولید برق از این منبع انرژی دارد که این امر هم یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر این منطقه جنوبی در کشور به شمار می‌رود.

گرمای شدید هوا در بیشتر روزهای سال، بالابودن میزان مصرف برق و همچنین افزایش مدت زمان مفید تولید برق خورشیدی در هرمزگان از متوسط کشوری از دیگر دلایل مهم برای حمایت و استقرار نیروگاه‌ها و سامانه‌های خورشیدی در این استان جنوبی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha