استاندار هرمزگان بر لزوم آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تاکید کرد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان بر لزوم آمادگی همه بخش‌ها برای برگزاری انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت اصول اصلی در برگزاری انتخابات است و همه باید برای تحقق کامل آن تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات هرمزگان که به‌منظور بررسی آمادگی‌ها جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: نخستین مساله در برگزاری انتخابات فشردگی زمان است؛ چرا که تا هشتم تیرماه فرصت زیادی نداریم و باید زیرساخت‌ها به سرعت آماده شود.

وی با بیان اینکه رای مردم حق الناس است، بیان کرد: همه وظیفه داریم به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات از رای مردم صیانت کنیم؛ چرا که ملت ایران جایگاه رفیعی دارند و به تعبیر امام راحل(ره) از مسلمانان صدر اسلام نیز جایگاه بالاتری دارند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، برگزاری انتخابات رئیس جمهوری را امتحانی حساس برای کارگزاران دولت سیزدهم دانست و گفت: یقین بدانید کوتاهی و بی‌مبالاتی در امر برگزاری انتخابات یا جهت‌گیری به نفع افرادی خاص توسط عوامل اجرایی انتخابات بازی با حیثیت نظام اسلامی و چنگ انداختن به صورت جمهوری اسلامی ایران است که جهت استقرار آن هزاران شهید تقدیم شده است.

وی تاکید کرد: به‌طور قطع با هر کسی که بخواهد سلامت انتخابات را زیرسوال ببرد، در هر سطحی که باشد برخورد جدی خواهد شد؛ از این رو فرمانداران، مدیران و بخشداران باید مواظبت کنند تا رای هیچ کسی ضایع نشود.

دوستی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: درس آموخته‌هایی که از انتخابات پیشین داشتید را مرور کنید و تمهیدات لازم را جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات بیاندیشید تا چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در شکوه کامل برگزار شود.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنان امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت اصول اصلی در برگزاری انتخابات است و باید همگان برای تحقق کامل آن تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، براساس جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور منتشر می‌شود، همچنین از ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه به‌مدت ۱۵ روز نامزدها فرصت تبلیغات دارند و از هفتم تیرماه تبلیغات ممنوعیت خواهد بود و در نهایت فرایند رای‌گیری، هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم و هیات همراه، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل از روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رئیس جمهور برگزار شود. براساس تصمیم این شورا و موافقت شورای نگهبان، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha