درآمد ۴۱۰ میلیارد ریالی مردم هرمزگان از تولید انرژی خورشیدی

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به درآمد ۴۱۰ میلیارد ریالی مردم استان از تولید انرژی خورشیدی، گفت: نیروگاه‌های خورشیدی یک مگاواتی میناب و ۲ مگاواتی قشم در راستای تامین برق و انرژی و کسب درآمد مددجویان کمیته امداد استان، آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی میناب، با اشاره به اینکه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی اقدامی شایسته برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند در راستای سیاست‌های وزارت نیرو است، اظهار کرد: مردم این استان سال گذشته با تولید ۱۴ هزار و ۶۰۰ مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشید ۴۱۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

وی، نیروگاه‌های فعال خورشیدی در استان را هزار و ۷۰۰ نیروگاه عنوان و بیان کرد: هرمزگان یکی از استان‌های مستعد برای تولید و بهره‌وری انرژی خورشیدی است؛ میزان تابش نور خورشید در این استان هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت بر مترمربع بوده که این میزان تابش و استعداد، تقریبا در کل کشور کم‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، با برشمردن قابلیت‌ها و استعدادهای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان اظهار کرد: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، استان هرمزگان استعداد ایجاد نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی نیز دارد و سرمایه‌گذاران به ایجاد این نیروگاه‌ها در استان تشویق شده‌اند.

کریمی همچنین با اشاره به اشتغال‌زایی احداث نیروگاه‌های خورشیدی اضافه کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد از جمله اقشاری هستند که در شهرهای مختلف توانسته‌اند با بهره‌گیری از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی به خودکفایی برسند، ایجاد چنین نیروگاه‌های خانگی به سایر مشترکان در مناطق مختلف و شهرستان‌های این استان پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی و ساخت هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی در کشور و اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید نیروگاه‌های در دست احداث، آغاز شده است، افزود: استان هرمزگان یکی از گزینه‌های مطرح در کشور برای توسعه تولید انرژی خورشیدی است که امید می‌رود با استقبال سرمایه‌گذارانُ احداث این نیروگاه‌ها امسال شتاب گیرد.

استان هرمزگان یکی از گزینه‌های مطرح در کشور برای توسعه تولید انرژی خورشیدی است که امید می‌رود با استقبال سرمایه‌گذارانُ احداث این نیروگاه‌ها امسال شتاب گیرد.مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار کرد: تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت؛ به طوری که وزارت نیرو در این دولت اقدامات خود را در جهت فراهم کردن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای چهارساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha