۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82474283
T T
۰ نفر
15 نفر در تالار عروسي بوكان دچار مسموميت با منواكسيد كربن شدند

مهاباد- ايرنا- متخصص طب اورژانس بيمارستان بوكان گفت: گاز مونواكسيدكربن متصاعد شده از بخاري بدون دودكش و استنشاق آن در يكي از تالارهاي عروسي شهر بوكان 15 نفر را مسموم و راهي بيمارستان شهيد قلي پور اين شهرستان كرد.

دكتر مسعود رحيمي روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا، افزود: 10 نفر از افراد مسموم به علت مشكلات سردرد، سرگيجه و تهوع به اورژانس بيمارستان شهيد قلي پور بوكان مراجعه كردند.
وي اظهار كرد: از اين تعداد 9 نفر بعد از معاينه و مداوا مرخص و يكي از مسموم شدگان هنوز در اورژانس تحت نظر است.
رحيمي افزود: پنج نفر ديگر از مصدومان مونو اكسيد كربن در تالار عروسي به درمانگاه هاي عمومي بيمارستان شهيد قلي پور و امام علي(ع) مراجعه و به صورت سرپايي مورد مداوا قرار گرفته اند.
متخصص طب اورژانس بيمارستان شهيد قلي پور همچنين با هشدار در استفاده از وسايل گازي، اضافه كرد: در صورت مشاهده علائم مسموميت با گاز مونوكسيدكربن مثل سردرد، سرگيجه و تهوع، قبل از رساندن به مراكز درماني، هيچ ماده خوراكي يا نوشيدني به فرد دچار گازگرفتگي داده نشود، چون به علت داشتن حالت تهوع، احتمال خفگي وي وجود دارد.
يكي از مهمانان دعوت شده به مراسم عروسي در اين خصوص به ايرنا، گفت: تعداد مسموم شدگان به بيش از 30 نفر هم مي رسيد ولي بعد از خارج شدن از محل و انتقال به حياط تالار و شستشوي صورت بهبود يافتند.
به گزارش ايرنا، در سال گذشته بيش از 10نفر در شهرستان بوكان دچار مسموميت با گاز منوكسيد كربن شدند كه يكي از آنها جان خود را از دست داد.
در شهرستان بوكان بيش از 11 تالار عروسي وجود دارد.
شهرستان بوكان با 251 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirna_newsmahabad@ دريافت كنيد.
7510/3093**خبرنگار:محمد اديب **انتشار دهنده: پيمان پاكزاد

سرخط اخبار استان‌ها