۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 83042383
T T
۰ نفر
تسهیلات 511 طرح اشتغال پایدار در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاكنون تسهیلات 511 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 99 میلیارد و 247 میلیون تومان در استان پرداخت شده است.

عباس ركنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: برای این طرح ها كه توسط چهار بانك عامل كشاورزی، صندوق كارآفرینی امید، پست بانك و توسعه تعاون پرداخت شد، سه هزار و 54 نفر شغل پیش بینی شده است.
وی گفت: ابلاغ اولیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای استان خراسان جنوبی 118 میلیارد تومان بود اما تاكنون 130 میلیارد تومان طرح انعقاد قرارداد شده است.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان كرد: در مجموع 2 هزار و 530 طرح اشتغال پایدار به 710 میلیارد تومان در استان به بانك های عامل ارسال شده است.
وی اشتغال پیش بینی شده طرح های ارسالی به بانك را 14 هزار و 94 فرصت شغلی عنوان كرد و گفت: از مجموع طرح ها، یكهزار و 84 طرح به بانك كشاورزی، 648 طرح به صندوق كارآفرینی امید، 534 طرح به پست بانك و 264 طرح به بانك توسعه تعاون معرفی شده است.
ركنی افزود: در حال حاضر یكهزار و 892 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 543 میلیارد تومان و اشتغال 9 هزار و 948 نفر در بانك های عامل در دست بررسی است.
وی تعداد طرح های مصوب بانك های عامل را 638 مورد اعلام و اضافه كرد: برای این طرح ها با اعتبار 159 میلیارد تومان، ایجاد چهار هزار و 146 نفرصت شغلی نیز پیش بینی شده است.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاكنون 571 طرح به مبلغ 130 میلیارد و 357 میلیون تومان با اشتغال سه هزار و 697 نفر در بانك های عامل انعقاد قرارداد شده است.
وی تعداد طرح های برگشتی توسط بانك های عامل را 385 مورد اعلام كرد و گفت: اعتبار مصوب این طرح ها 132 میلیارد تومان و اشتغال پیش بینی شده آن 2 هزار و 439 نفر است.
ركنی افزود: به زودی ابلاغ دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز آغاز می شود كه رقم آن 118 میلیارد تومان خواهد بود و انتظار می رود برای جذب این تسهیلات نیز بانك های عامل و دستگاه های اجرایی به تلاش خود ادامه دهند.
دی ماه 96 وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی دستور العمل «آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری با استفاده از صندوق توسعه ملی» را با هدف كاهش بیكاری و رونق اشتغال به استانداران سراسر كشور ابلاغ كرد.
براساس این آیین نامه معادل 1.5 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی نزد سه بانك توسعه تعاون، كشاورزی، پست بانك و صندوق كارآفرینی امید به عنوان موسسه های عامل سپرده گذاری تعیین شد تا با تلفیق منابع هریك برابر با سهم صندوق توسعه ملی در اختیار طرح های اشتغالزا و تایید شده قرار گرفته و به متقاضیان وام اشتغال روستایی پرداخت شود.
مجموع منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع هریك از بانك های عامل حدود 12 هزار میلیارد تومان است كه برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اختصاص یافته است.
نرخ سود تسهیلات اشتغال روستایی با توجه به مناطق روستایی، مرزی و عشایری متفاوت و از چهار تا 6 درصد است كه مدیران دستگاه های اجرایی با ارائه طرح و مدیران عامل بانك ها باید تا پایان تیرماه نسبت به جذب سهم استان خود اقدام می كردند اما مدت زمان تعیین شده حذف و مقرر شد تا پایان جذب كامل تسهیلات ابلاغی، تسهیلات جذب و پرداخت شود.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها