۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85473352
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبریک نامزد رقیب به منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85473352
تبریک نامزد رقیب به منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف

بیرجند - ایرنا - "علی مولوی حقیقی" نامزد مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیامی به منتخب مردم در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" تبریک و خداقوت گفت.

به گزارش ایرنا در متن این پیام که روز شنبه منتشر شد، با اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب که «انتخابات نشانه تصمیم‌ گیری ملت است» خطاب به سید حسن هاشمی آمده است: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی نماد مردم سالاری دینی و احترام به نظرات و آرای مردم در کمک به اداره کشور، استان و حوزه انتخابیه است تا بتوانند در سرنوشت آینده خودشان بهتر تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: حال که جنابعالی حائز آرای اکثریت مردم شدید با نیت خالص و خدمت صادقانه مردم را خوشحال کنید و فضای زندگی عمومی را شاد و بانشاط سازید.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بیان کرد: تلاش برای خدمت صادقانه را با توکل به خدا و جدیت همه جانبه با بهره‌گیری از علم و هوشمندانه از چهره‌های معتمد و فرهیختگان آغاز کنید.

وی ادامه داد: اینجانب با تمام ظرفیت کسب شده از حامیان خودم برای وظیفه‌ای که بر عهده شما گذاشته‌ شده اعلام آمادگی می‌کنم. پیروزی شما را تبریک عرض می‌کنم و توفیقات روزافزون را از خداوند متعال برایتان آرزو می‌کنم.

سید حسن هاشمی و علی مولوی حقیقی ۲ نامزد راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم بودند و مردم سه شهرستان‌ بیرجند، درمیان و خوسف روز جمعه ۲۱ اردیبهشت بار دیگر برای تعیین تکلیف یک کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

بر اساس نتایج رسمی شمارش آرا در این حوزه انتخابیه از مجموع آرای صحیح ۹۵ هزار و ۹۰۶ رای، سید حسن هاشمی با کسب ۶۷ هزار و ۱۶۹ رای به خانه ملت راه یافت.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد و با مشخص شدن منتخبان سه حوزه در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل اینکه هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب آرا را کسب کنند به دور دوم کشیده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha