۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83136431
T T
۰ نفر

سالانه 200 تن سبزيجات در هيرمند توليد مي شود

۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83136431
سالانه 200 تن سبزيجات در هيرمند توليد مي شود

زاهدان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي هيرمند در شمال سيستان و بلوچستان گفت: سالانه 200 تن انواع سبزيجات در 31 واحد گلخانه اين شهرستان توليد و روانه بازار مصرف مي شود.

حبيب رستمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با هدف افزايش درآمد بيشتر براي كشاورزان، بهره‌ گيري بيشتر از فضاي گلخانه در برداشت محصول با كيفيت، افزايش عملكرد و تعداد دفعات برداشت و تداوم توليد در زمان‌هاي مختلف سطح زيركشت سبزيجات در فضاي گلخانه به يك هكتار افزايش يافته است.
وي ادامه داد: با توجه به خشكسالي هاي پي در پي و كمبود آب ترويج كشت هاي فشرده در دستور كار جهاد كشاورزي قرار دارد به طوري كه تاكنون 31 واحد گلخانه در هيرمند ساخته شده است.
مدير جهاد كشاورزي هيرمند گفت: محصولات توليدي گلخانه هاي اين شهرستان به ساير شهرهاي استان نيز ارسال مي شود.
وي بيان كرد: تغييرات آب و هوايي در فصول مختلف و محدوديت گياهان براي رشد در اثر اين تغييرات شايد اصلي‌ترين دليل براي فراهم كردن محيطي با كمترين ارتباط با محيط آزاد است تا بتوان از محدوديت‌ هاي اقليمي و محيطي رها شده و در كل فصول به توليد محصولات كشاورزي دلخواه با افزايش حداقل 10برابري نسبت به فضاي باز پرداخت.
به گزارش ايرنا هيرمند به عنوان يكي از شهرستان هاي پنجگانه منطقه سيستان در شمال سيستان و بلوچستان و در همسايگي ولايت نيمروز افغانستان واقع شده است.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها