۳ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵
کد خبر: 82543815
T T
۰ نفر
دستگیری 4 نفر و تحقیق پلیس بر روی'شبكه' پشت سر حمله تروریستی منچستر

لندن - ایرنا - 'ایان هاپكینز 'رییس پلیس كلانشهر منچستر روز چهارشنبه گفت كه تاكنون چهار نفر در ارتباط با حمله تروریستی در سالن كنسرت این شهر دستگیر شده اند و تحقیقات هم اینك بر روی كشف 'شبكه ' پشت سر این حمله متمركز شده است.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس منچستر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: علاوه بر دستگیری اسماعیل عبیدی برادر بزرگ مظنون اصلی حمله دوشنبه شب گذشته در این شهر، سه نفر دیگر روز چهارشنبه بازداشت شدند.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن كنسرت 'آرینا'منچستر'در شمال انگلیس كه اواخر دوشنبه شب گذشته صورت گرفت، دستكم 22 كشته و 59 زخمی بر جای گذاشته است كه شماری از قربانیان كودك و نوجوان هستند.
پلیس اعلام كرده است كه سلمان عبیدی 22 ساله مظنون اصلی این حمله در محل انفجار كشته شده است.
رییس پلیس منچستر افزود: 'به باور من، این مساله كاملا روشن است كه این حمله توسط یك شبكه صورت گرفته و ما در حال تحقیق در مورد آن هستیم.'
براساس گزارش های منتشر شده، نیروهای پلیس منچستر روز چهارشنبه به یك بلوك آپارتمانی در نزدیكی ایستگاه پیكادلی منچستر واقع در مركز این شهر هجوم بردند.
'امبر راد 'وزیر كشور انگلیس نیز روز چهارشنبه ضمن اعلام گسیل نیروهای نظامی این كشور به خیابان ها برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی، گفته بود به نظر می رسد كه 'سلمان عبیدی' عامل حمله تروریستی منچستر به تنهایی عمل نكرده است.
امبر راد در گفت وگو با شبكه اسكای نیوز، بیان داشت سلمان عبیدی پیش از ارتكاب این حمله، فردی شناخته شده برای سرویس‌های امنیتی انگلیس بود.
شبكه 'بی‌بی‌سی ' روز چهارشنبه گزارش داد كه سلمان عبیدی، مظنون اصلی حمله منچستر تنها چند روز پیش به انگلیس باز گشته بود.
به دنبال حمله مرگبار تروریستی در شهر منچستر، دولت انگلیس روز سه شنبه سطح هشدار امنیتی را به بالاترین حد خود ارتقا داده كه به معنای احتمال قریب‌الوقوع بودن حملات دیگر و همین طور استقرار نیروهای ارتش در كنار پلیس در شهرها است.
به گفته 'امبر راد' وزیر كشور انگلیس، 984 نیروی نظامی فعلا در نقاط مختلف لندن از جمله در اطراف كاخ باكینگهام و خیابانهای منتهی به وستمینستر ( پارلمان انگلیس) و داونینگ استریت( نخست وزیری) مستقر شده اند.
'امبر راد' گفته است كه بیش از 3800 نیروی نظامی به منظور كمك به نیروهای پلیس برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی، در خیابان های انگلیس مستقر خواهند شد.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

سرخط اخبار جهان