۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۵۹
کد خبر: 85475995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوربین: جنگ در غزه نمونه یک نسل کشی زنده است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۵۹
کد خبر: 85475995
کوربین: جنگ در غزه نمونه یک نسل کشی زنده است

لندن – ایرنا – رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس که از چهره‌های سرشناس حامی فلسطین بشمار می‌رود، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را نمونه یک نسل‌کشی زنده توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، جرمی کوربین در گفت‌وگو با نشریه دی‌دی‌ان انگلیس گفت:‌ جنگ غزه یکی از شدیدترین درگیری‌هایی است که تاکنون شاهد بوده‌ام. بالغ بر ۳۴ هزار نفر از جمله ۱۵ هزار کودک کشته و اجساد زیادی نیز زیر آوار دفن شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی «ناقض قطعنامه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، احکام دیوان بین‌المللی کیفری و کنوانسیون ژنو متحد» است، افزود: اسرائیل درصدد اشغال نوار غزه و قتل‌عام مردم فلسطین است.

این مقام انگلیسی بر همین اساس تصمیم دولت لندن برای تداوم فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را شرم‌آور خواند و گفت: درحالی که آمریکا درباره احتمال تعلیق همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل در صورت حمله این رژیم به رفح هشدار داده است، دیوید کامرون (وزیر امور خارجه انگلیس) اصرار دارد که دولت به ارسال تجهیزات مرگبار به اسرائیل ادامه می‌دهد. این تصمیم مایه شرمساری است.

وی اوضاع انسانی در رفح را بحرانی توصیف کرد و گفت: من تاکنون چندین مرتبه به رفح سفر کرده‌ام؛ شهر بزرگی نیست اما اکنون میزبان افزون بر یک میلیون‌ فلسطینی در شرایطی است که آب، غذا و دارو نیست و مردم مستاصل هستند. این درحالی است که تنها چند کیلومتر آن طرف تر (فلسطین اشغالی)، همه‌چیز فراهم است.

کوربین مقصر وضع موجود را سیاست دولت‌های غربی و رسانه‌های جریان اصلی در حمایت از رژیم صهیونیستی توصیف کرد که برای رژیم صهیونیستی مصونیت ایجاد کرده‌اند.

رهبر پیشین حزب کارگر در عین حال تصریح کرد که سیاست سرکوب حامیان فلسطین در کشورهای غربی بی‌اثر بوده و تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی در پایتخت‌های اروپایی و آمریکا «به یک جنبش جهانی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و عدالتخواهی تبدیل شده است.»

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha