امر به معروف و نهی از منكر یك وظیفه دینی و شرعی است

سنندج- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان كردستان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منكر یك وظیفه ذاتی و شرعی بوده و كسی نباید به آن به عنوان یك وظیفه حكومتی نگاه كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود الله مرادی روز سه شنبه در همایش ارتقای معنوی دانشجویان با رویكرد حفظ فرهنگ عاشورایی كه با حضور مسئولان شهرستانی و دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان سروآباد در سالن جلسات تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: فریضه امر به معروف و نهی از منكر مربوط به قشر و یا حكومت خاصی نیست، بلكه وظیفه ای الهی و شرعی است.
وی ادامه داد: در زمانی كه همه ما از این فریضه مهم الهی غافل هستیم و معروفات در جامعه رو به فراموشی رفته و منكرات افزایش می یابد، اجرای امر به معروف و نهی از منكر بر ما تكلیف و واجب الهی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان كردستان به توطئه های دشمنان اشاره كرد و افزود: زمانی كه اسلام ناب محمدی (ص) در بین ملت های غربی و اروپایی در حال گسترش بود، سردمداران كفر جهانی تنها راه جلوگیری از گسترش اسلام را در بدنام كردن آن دانستند.
وی اضافه كرد: در این راستا یك مولود نامشروع به نام داعش در بین كشورهای اسلامی ظهور كرد و با قتل و كشتار در بین مسلمانان، اسلام را یك چهره خطرناك و سراسر از خشونت نشان داد.
وی ادامه داد: كشورهای غربی برای بدبین كردن ذهن جوانان خود از اسلام ناب محمدی دین مسیحیت و سایر ادیان پوچ خود را ادیان آرام و صلح طلب معرفی كردند و اسلام هراسی را ترویج دادند.
الله مرادی به جنگ تحمیلی اشاره كرد و افزود: دشمنان در طول هشت سال جنگ نابرابر با ملت غیور ایران انواع توطئه های شیطانی و نقشه های شوم را برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی به كار بستند، اما نتوانستند یك ذره از جغرافیای كشور ما را تسخیر كنند.
وی افزود: دشمنان به جنگ نرم و تغییر نگرش، افكار و رفتار جوانان ایرانی روی آوردند و با ایجاد شبكه های ماهواره ای مستجهن و ضد فرهنگی می خواهند به اهداف شوم و شیطانی خود دست یابند.
به گفته او، وجود 550 شبكه پخش برنامه های كودك و نوجوان، 552 شبكه پخش آهنگ های ضد فرهنگی و غیرمجاز، وجود 22 شبكه پخش فیلم و سریال و انواع كانال های دیگر ماهواره ای در راستای نابودی اعتقادات و ارزشهای دینی ملتهای اسلامی به ویژه ملت ایران است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان كردستان با اشاره به توطئه های دشمنان در ماه محرم گفت: امروز دشمنان در ایام محرم دست به ایجاد تفرقه و اختلاف در بین برادران سنی و شیعه زده اند و با این نقشه ها قصد دارند اتحاد و وحدت بین مذاهب اسلامی را از بین ببرند.
وی بر ضرورت نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه تاكید كرد و افزود: چرا ما هوشیار و آگاه نیستیم، چرا نباید فریضه امر به معروف و نهی از منكر را در جامعه بیشتر ترویج دهیم و چرا جوانان ما كه در جبهه های جنگ موفق شدند دشمنان را شكست دهند، در خط مقدم انجام این فریضه الهی قرار ندارند.
وی ادامه داد: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منكر عین عبادت، عین نیكوكاری، عین عمل صالح و عین تقوای الهی است و نباید اجازه دهیم كه معروفات در برابر منكرات كاهش پیدا كرده و منكرات در جامعه افزایش پیدا كنند.
در پایان این مراسم از جمعی از مدیران و مسوولان فعال در ستاد امر به معروف و نهی از منكر شهرستان سروآباد تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
امام جمعه شهرستان سروآباد نیز فریضه امر به معروف و نهی از منكر را یك وظیفه همگانی دانست و گفت: همه افراد جامعه در هر مقام و جایگاهی كه باشند، ملزم به انجام این فریضه مهم الهی هستند و نباید در انجام آن كوتاهی و سهل انگاری كنند.
ماموستا سید احمد سجادی افزود: قیام امام حسین (ع) یك قیام تاریخی و در راستای نهادینه كردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منكر بود.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) با آن كه می دانستند در كربلا شهید می شوند، به جنگ با دشمنان اسلام رفتند و همراه خانواده و 72 یارانش پاكش مظلومانه به شهادت رسیدند.
امام جمعه شهرستان سروآباد اضافه كرد: خون امام حسین (ع) و یارانش پاكش در كربلا به ناحق ریخته شد و به همین دلیل خون مسلمانان تا روز قیامت جوشان خواهد بود و این واقعه تلخ همچنان در تاریخ باقی خواهد ماند.
وی افزود: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را احیای دین جد خود و نهادینه كردن فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه عنوان كردند و بدین وسیله بود كه دین اسلام زنده نگه داشته شد.
ماموستا سجادی با بیان اینكه بزرگان دینی بسیاری در راه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منكر به شهادت رسیده اند و یا در سختی و مشكلات دشمنان گرفتار شده اند، گفت: امام احمد حنبل یكی از رهبران اهل تسنن به جرم انجام امر به معروف و نهی از منكر در زندان افتادند و پس از شكنجه و سختی در زندان فوت كردند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر شهرستان سروآباد هم گفت: تعداد 9 هسته برادران ( یاوران معروف) به تعداد 87 نفر و یك هسته خواهران به تعداد 9 نفر در سطح شهرستان تشكیل شده اند.
حبیب اله ایوبی ادامه داد: تعداد برنامه های اجرا شده در ماه مبارك رمضان توسط ستاد امر به معروف و نهی از منكر 102 برنامه است كه در این برنامه ها 505 نفر شركت كردند.
وی اضافه كرد: تعداد طلایه داران جذب شده به تعداد 250 نفر بوده كه از این تعداد 95 نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند و در بخش مركزی شهرستان سروآباد 57 شورای امر به معروف و نهی از منكر تشكیل شده و در بخش اورامان نیز 10 شورا تشكیل شده است.
وی افزود: به تعداد پنج دهستان پنج ستاد دهستانی امر به معروف و نهی از منكر در سطح شهرستان تشكیل شده و 180 جلسه شورای امر به معروف و نهی از منكر نیز در سطح ادارات تابعه این شهرستان تشكیل شده است.
به گفته وی، برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع پوستر و بنر در زمینه های حجاب، نماز و تذكر لسانی در سطح شهرستان، برگزاری مراسم به صدا درآمدن زنگ مدارس به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منكر، دیدار با روحانیون و امامان جمعه شهرستان، برگزاری دوره مقدماتی طلایه داران برای 6 نفر از اعضای ستاد و برگزاری دوره آموزشی اصناف از مهمترین برنامه های اجرا شده ستاد امر به معروف و نهی از منكر شهرستان سروآباد است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد در 90 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداك
** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی

سرخط اخبار استان‌ها