۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷
کد خبر: 83102581
T T
۰ نفر
جلوه هایی از آیین تجدید بیعت با امام زمان (عج) درقم

قم - ایرنا - آیین تجدید بیعت با امام زمان(عج) روز شنبه به مناسبت 9 ربیع الاول، سالروز به امامت رسیدن امام عصر(عج) در مسجد مقدس جمكران قم برگزار شد كه با جلوه هایی همراه بود.

به گزارش ایرنا دراین آیین كه یگان هایی از ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قشرهای مختلف بسیج مستضعفین، نیروهای هلال احمر، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، سردار سرلشكر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده كل قوا و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمكران به ایراد سخن پرداختند.

** در این آیین یگان های حاضر در مسجد مقدس جمكران از نخستین ساعات روز به نمایش اقتدار خود پرداختند و سرودهای انقلابی را زمزمه كردند.

** تمام یگانهای حاضر در مسجد جمكران پرچم هایی با شعار «لبیك یا مهدی» در دست داشتند كه شكوه خاصی به مراسم بخشیده بود.

** تعداد زیادی از زائران حاضر در مسجد مقدس جمكران برای مشاهده این مراسم به صحن اصلی مسجد آمده بودند و شعار لبیك یا مهدی (عج) را سر می دادند.

** در این آیین پس از ادای احترام به مقام شهدای انقلاب اسلامی، پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی همزمان با نواختن سرود مقدس كشور، درمسجد مقدس جمكران برافراشته شد.

** اجرای برنامه توسط گروه سرود ازجمله جلوه های خاص این مراسم بود؛ گروهی از نوجوانان در این مراسم سرودهای انقلابی را اجرا كردند.

**حضور پیشكسوتان جهاد و شهادت دركنار نوجوانان بسیجی و كودكانی كه به همراه مربیان خود در این آیین شركت كرده بودند، شكوه خاصی از اوج همبستگی ایرانیان در نسل های مختلف را برای دفاع از سرزمین خود به نمایش گذاشت.

** جمعی از طلاب حوزه های علمیه، خادمان مسجد مقدس جمكران و سایر اماكن متبركه هم در این آیین حضور داشتند و با امام زمان (عج) تجدید پیمان كردند.

** گرداندن پرچم متبرك حرم مطهر امام رضا (ع) درمیان یگانهای حاضر در صحن مسجد مقدس جمكران از دیگر جلوه های این مراسم بود كه فضای معنوی خاصی را ایجاد كرد.

** در پایان این آیین نیروهای مسلح حاضر در مسجد مقدس جمكران با قرائت عهدنامه، پیمان سربازی خود با امام زمان (عج) را تجدید كردند.
7405/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها