نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان امسال برگزار می‌شود

دزفول – ایرنا - جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین جشنوراه بین المللی فیلم دینی رضوان با دبیری یکی از هنرمندان برجسته و متعهد کشور در آبان ماه امسال به عنوان یکی از بخش‌های جدید جشنوراه امام رضا(ع) آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد هاشمی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره جشنواره بین المللی شعر رضوی عرب در یادمان دعبل خزاعی شوش دانیال بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال برای برگزاری مردمی تر، پرشورتر و تخصصی تر جشنوراه امام رضا(ع) اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده است که افزودن بخش‌های جدید به این جشنواره یکی از این اقدام هاست.

وی شوش را شهر تاریخی و مجاهدان بزرگ دانست و گفت: برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی در کنار یادمان دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) که با سروده‌های خود حماسه‌های فراوان خلق کرد، اقدامی ارزشمند است.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در این اختتامیه نشان از ارادت به اهل بیت عصمت و طهارات(ع) و ادبیات عرب در این دیار است بیان کرد: جشنوراه شعر رضوی عربی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جشنواره بین الملی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) سال هاست که محلی برای هنرنمایی شاعران عرب زبان از ایران و کشورهای مختلف است.

وی ادامه داد: کانون شعر عربی برای نخستین بار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان راه اندازی می‌شود که این کانون به محفلی برای شعر فاخر عربی تبدیل خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: تمام اماکن فرهنگی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوش با عنایت ویژه وزیر فرهنگ، امسال تعمیر و تجهیز خواهند شد که با این اقدام، بستر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان فراهم می شود.

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان امسال برگزار می‌شود

خوزستان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های متعدد رضوی را دارد

مدیر بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در این آیین گفت: جشنواره‌های شعر رضوی به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، آذری و ترکی به صورت بین المللی برگزار و شاعران کشورهای مختلف با ارسال آثار خود بر غنای این جشنواره‌ها افزوده است.

فرهاد قائمیان افزود: جشنواره شعر عربی رضوی با حضور شاعرانی از کشورهای مختلف به صورت بین المللی برگزار شد که این جشنواره از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های قبل رشد داشته است.

وی مردمی سازی جشنواره‌های امام رضا(ع) را رویکرد اصلی بنیاد بین الملی امام رضا(ع) دانست و ادامه داد: برگزاری محفل شعر عربی در شهرهای هویزه، دزفول، کارون و بهبهان به عنوان بخش‌های جانبی جشنوراه شعر عربی رضوی با بازخوردهای خوبی همراه شده است.

مدیر بیست ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با بی بدیل دانستن ظرفیت‌های فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان علاوه بر جشنواره شعر عربی رضوی می‌تواند میزبان میزبان جشنواره‌های متعدد رضوی در رشته‌ها و بخش‌های مختلف باشد.

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان امسال برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، آیین پایانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با میلاد امام مهربانی‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

۱۶۷ اثر از شاعران کشورهای مختلف از جمله ایران، سوریه، عراق، لبنان و قطر به دبیرخانه جشنواره شعر عربی رضوی در ۲ بخش شعر فصیح و شعر شعبی ارسال شد که از این تعداد ۱۱ اثر به انتخاب هیات داوران به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواری انتخاب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha