۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82472601
T T
۰ نفر
خطيب جمعه قم: اقتصاد مقاومتي الگوي اقتصاد اسلامي است

قم- ايرنا- خطيب جمعه قم گفت: اقتصاد مقاومتي نمونه اي كامل از اقتصاد اسلامي است كه با استفاده از آن مي توانيم در جنگ اقتصادي تمام عيار دشمنان عليه نظام اسلامي، پيروز شويم.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد سعيدي درخطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم در مصلاي قدس اين شهر افزود: رهبر معظم انقلاب درسخنراني ابتداي سال و همچنين در حرم مطهر رضوي (ع) سال را تحت عنوان اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال نامگذاري فرمودند كه اين مطلب نشان گر اهميت راهبردي اين شعار براي نظام است.
وي بيان كرد:اقتصاد مقاومتي براي پياده سازي كامل احتياج به سالها مجاهدت دارد اما متاسفانه درگذشته نسبت به آن توجه لازم صورت نگرفته و اين درحالي است كه دشمنان پي برده اند هيچگاه از طريق حمله نظامي نمي توانند بر مردم ايران مسلط شوند و توجه اصلي آنان به حوزه اقتصاد است.
وي ادامه داد: دشمنان در اين سال ها به ما آدرس غلط دادند و اين كه فكر شود مذاكرات هسته اي فكر حمله نظامي را از ذهن دشمن دور كرد اشتباه است، چرا كه آنان از ابتدا هم توانايي اقدام نظامي عليه ايران را نداشتند و تنها ذهن افكار عمومي را تحت تاثير قرار دادند تا از طريق جنگ فرهنگي و اقتصادي با نظام اسلامي مقابله كنند.
سعيدي گفت: رهبر معظم انقلاب كه به طور كامل از نقشه دشمنان آگاه بود بارها بر روز مساله اقتصاد تاكيد فرمودند و مسئولان و مردم را نسبت به اصلاح وضعيت اقتصادي كشور فراخواندند اما متاسفانه روحيه حركت هاي جهادي مانند آنچه در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان صورت مي گرفت در عرصه اقتصادي به نمايش درنيامد.
وي افزود: نگاه ليبراليستي و توسعه محور به معناي غربي كه در ذهن برخي از افراد جامعه بود نيز در سرعت كم اصلاحات اقتصادي تاثير داشت به نحوي كه روند توسعه بدون توجه به عدالت اجتماعي و اقشار ضعيف دنبال شد.
وي ادامه داد: در اقتصاد مقاومتي كه الگوي اقتصاد اسلامي است، اشرافي گري، حقوق هاي نجومي، ورود كالاهاي قاچاق و لوكس و وام هاي كلان بانكي به برخي از افراد معنا ندارد بلكه در اقتصاد مقاومتي به جاي چند كشور پيشرفته مي توان با همه دنيا ارتباط داشت و به دنبال عدالت اجتماعي در همه حوزه ها و حضور مردم در صحنه توليد بود.
امام جمعه موقت قم گفت: نگاه غربزدگي از ابتداي پيروزي انقلاب خط خود را از اسلام ناب جدا كرد ولي در زمان حيات امام راحل با درايت ايشان و وصيتنامه عبادي و سياسي كه به نگارش درآوردند اين توطئه ها خنثي شد، بعد از ايشان نيز رهبر معظم انقلاب با تسط كامل خود بر حوزه هاي مختلف، اجازه نفوذ به افراد غربزده را ندادند تا بارديگر نقشه هاي آنان، ناكارآمد شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حوادث رانندگي رخ داده در روزهاي اخير، افزود: حوادث تاسف بار نوروز طبق آمار تاكنون 160 كشته و 3000 مجروح داشته كه همه اينها آثار و تبعات هم دارد؛ گرچه اين آمار نسبت به سال هاي قبل كاهش داشته اما حتي آمار يك كشته در تصادفات هم زياد است.
وي ضمن تشكر از خدمات تمامي نهادهاي مسئول در تامين امنيت رانندگان و جاده ها، بيان كرد: به رانندگان عزيز توصيه مي كنم به هشدار هاي پليس و همياران پليس كه در مدارس با مقررات راهنمايي و رانندگي آشنا شده اند، گوش فرا دهند.
سعيدي همچنين گفت: از جمله بهترين كارهايي كه مي توان در ايام نوروز و در جريان ديد و بازديد هاي آن انجام داد، كمك به حل اختلاف هاي خانوادگي و استحكام پيوند خويشاوندي است كه بسيار مورد تاكيد دين مبين اسلام مي باشد.
وي درسخناني با اشاره به ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ايشان در تمام ابعاد فردي و اجتماعي براي مردم و حتي ساير معصومين (ع) الگو بودند و اين ويژگي به خاطر مجاهدت هاي فراوان اين بانوي بزرگوار در راه اسلام بود و در نهايت هم در راه دفاع از ولايت و نشان دادن چهره نفاق در جامعه به شهادت رسيدند.
وي در ادامه با بيان اهميت ماه رجب براي خودسازي و حركت در مسير بندگي، گفت: ماه رجب بسيار عظيم و داراي جايگاه متعالي است و مومنان بايد در اين ماه با انجام اعمال و مستحبات وارد شده، خود را براي حضور در ماه مبارك رمضان آماده كنند.
سعيدي در پايان خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم از اقدام هاي ستاد تسهيلات نوروزي استان قم كه با حضور 80 دستگاه اجرايي بامحوريت استانداري و تشكيل 11 كميته تخصصي براي خدمت رساني به مسافران و زائران نوروزي تلاش مي كنند، تشكر و قدرداني كرد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سيد محمد ابراهيم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمي

سرخط اخبار استان‌ها