۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱
کد خبر: 82179335
T T
۰ نفر
خبرنگاران قمي مضجع شريف حضرت معصومه را با گلاب ناب عطر افشاني كردند

قم- ايرنا - همزمان با روز خبرنگار و دهه فرخنده كرامت جمعي از خبرنگاران، عكاسان و اصحاب رسانه استان قم شامگاه يكشنبه با حضور در حرم حضرت معصومه (س) و با به تن كردن لباس هاي متحد الشكل طي آئيني نماديني مضجع شريف و نوراني آن بانوي گرامي را با گلاب ناب غبار روبي و عطر فشاني كردند.

به گزارش ايرنا، امام جمعه موقت قم در اين مراسم معنوي با اشاره به مسئوليت و رسالت خطير خبرنگاران در امر اطلاع رساني جامعه، اظهار داشت: خبرنگاران در حوادث و پديده هاي مختلف با تهيه بهترين خبرها و گزارش ها نقش مهمي در راستاي آگاهي بخشي مردم ايفا مي كنند.
آيت الله سيد محمد سعيدي با بيان اينكه رسالتي كه خبرنگاران بر عهده دارند، پرتوي از رسالت بزرگ انبياي الهي است، گفت: آن بزرگواران نيز براي اينكه بتوانند خبرها را از منبع وحي بگيرند، و بر اساس شرايط خاص و منحصر به فردي كه خداوند براي آنها تعيين كرده به بندگان ارسال كنند، وظيفه دشواري بر عهده داشتند.
وي خاطر نشان كرد: هر چند كار خبرنگاران با پيامبران قابل مقايسه نيست، ولي مي توان از آن الهام و پيام گرفت، كه اگر كار خبرنگاري در راستاي كار انبيا، قرار بگيرد بدون شك جلوه اي از كار آنها خواهد بود.
سعيدي با تاكيد بر متفاوت بودن شيوه كار خبرنگاران كشور با ساير خبرنگاران دنيا، گفت: خبرنگاران ما چون در جمهوري اسلامي به فعاليت خبري اشتغال دارند، بايد مانند هر صنف و طايفه اي به احكام شرعي مترتب بر شغل و حرفه خود آگاه و عامل باشند.
وي با بيان روايتي از اميرالمومنين (ع) مبني بر اينكه اگر عده اي بدون برنامه كار خود را انجام دهند، فساد در آن كار بيشتر از فايده و منفعت است، تصريح كرد: خبرنگاران نيز بايد مانند ديگر اقشار و اصناف جامعه در مورد مسائل كاري خود از مراجع تقليد استفتا كنند، چرا كه اگر احكام مربوط به خود را ندانند، خبري كه منتشر مي كنند، غير مشروع و غير شرعي خواهد بود.
رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر قم با بيان اينكه خبري كه احكام شرعي در آن لحاظ نشده باشد، نا مشروع است، اضافه كرد: اخباري كه خبرنگاران در رسانه هاي خود منتشر و پخش مي كنند، بايد مطابق راهبرد و دستور العمل تعيين شده از سوي خداوند، به هيچ وجه موجب تقويت دشمن و تضعيف مومنان و انقلابيون نشود.
سعيدي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي خبرنگار فقيد خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در سال 77 به دست نيروهاي طالبان در محل كنسولگري ايران در مزار شريف افغانستان به شهادت رسيد، افزود: شهيد صارمي با حركت در مسير اين راهبرد الهي با خبر رساني دقيق و به موقع خود باعث تضعيف و ناكامي تروريست هاي طالبان به عنوان بدترين دشمنان اسلام و مكتب تشيع شد.
توليت آستانه كريمه اهل بيت همچنين با بيان اينكه برخي از مكان ها و مكانت ها الزام ها و شرايط ويژه اي دارند، افزود: قم به عنوان يكي از اين اماكن از آنجا كه بواسطه حضور حضرت معصومه(س) به حرم اهل بيت تبديل شده از جايگاه خاصي برخوردار است، و خبرنگاراني كه در اين شهر مقدس و جامعه ايماني فعاليت مي كنند، بايد نوع كارشان با خبرنگاران ديگر مناطق تفاوت زيادي داشته باشد.
وي افزود: به عنوان نمونه معمولا در كشورهاي ديگر خبرنگاران براي اينكه بتوانند از يك حادثه اي خبر تهيه كنند، در حالي كه امكان جلوگيري از بروز آن حادثه وجود دارد، از هر گونه كمك دريغ مي كنند، تا سوژه خبر مد نظر آنها ايجاد شود، در حالي كه اين اقدامات با هيچ كدام يك از معيارهاي اخلاقي و ارزشي ما سازگار و منطبق نيست.
سعيدي همچنين با تاكيد بر ضرورت تسلط و غلبه خبرنگاران بر احساس ها، سلايق و گرايش هاي سياسي خود، خاطر نشان كرد: خبرنگاران در زمان تنظيم و مخابره خبر بايد اصول حرفه اي كار خبرنگاري را به بهترين شكل ممكن رعايت كرده، و از انعكاس يك رويداد خبري مطابق اميال شخصي خود پرهيز كنند.
7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها