استاندار کرمان در دیدار سفرای بلاروس و ازبکستان: همکاری با خارجی‌ها مکمل است نه رقابتی
فداکار استاندار کرمان(وسط)

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان در دیدار سفیران بلاروس و ازبکستان در جریان همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری این استان گفت: همکاری ما در حوزه‌های معدنی و کشاورزی با کشورهای سرمایه‌گذار رقابتی نیست بلکه مکمل و تکمیل‌کننده یکدیگر است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در این دیدار در محل نمایشگاه کرمان آیدکس ۲۰۲۴ ، برگزاری این رویداد را در استان بسیار مهم دانست و افزود: این همایش فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان و بازدید میدانی سرمایه‌گذاران است و می‌تواند باعث معرفی ظرفیت‌های استان به کشورهای داخلی و خارجی شود.

وی با اشاره به اینکه کرمان در حوزه های معدنی، صنعتی و کشاورزی جزو استان‌های پیشرو است ادامه داد: تنوع اقلیمی در استان ما کم نظیر است؛ کرمان در فصول مختلف سال، تولیدات کشاورزی متفاوتی دارد و ظرفیت متنوع میوه‌ای و کشاورزی زیادی در آن هست.

فداکار اظهارداشت: در فصل سرد سال از جنوب استان بیشترین محصولات کشاورزی به روسیه و بلاروس صادر می‌شود و استان‌های دیگر را هم پوشش می دهیم.

کرمان جاذبه‌های گردشگری کمتر معرفی شده دارد

فداکار در خصوص حوزه گردشگری استان و ظرفیت‌های مربوط به آن نیز گفت: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استان کمتر معرفی شده‌اند، در حوزه تاریخ و میراث فرهنگی نمادهای فرهنگی از دوره‌های مختلف تاریخی در استان وجود دارد و یک سوم از آثار ثبت جهانی کشور در این استان واقع شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی، فرش و پته، استان کرمان حرف اول را می‌زند و همچنین ظرفیت بی‌نظیری مانند کویر که سالانه گردشگران زیادی به استان وارد می‌شوند در اختیار ماست.

ظرفیت‌های همکاری کرمان با بلاروس و ازبکستان

استاندار کرمان با اشاره به مشترکات فرهنگی با کشور ازبکستان گفت: زبان مشترک، کمک زیادی در ارتباطات ۲ کشور کرده و اگر زمینه‌ای برای همکاری و سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود، حمایت خواهیم کرد.

وی با تشریح ظرفیت‌های معدنی استان افزود: در زمینه معدنی می‌توانیم با بلاروس ظرفیت همکاری داشته باشیم، در بحث ماشین‌های معدنی نیز کرمان جزو استان‌های برتر است که در این زمینه حمایت و همکاری خود را اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، همایش کرمان آیدکس که تا ۲۷ اردیبهشت دایر است در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان(هایتک) در ورودی شهر ماهان شهرستان کرمان پذیرای علاقه مندان است.

این همایش با عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز گشایش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha