همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان گشایش یافت

کرمان - ایرنا - همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت. 

به گزارش ایرنا، سفرای برخی کشورها، فعالان بخش خصوصی و مدیران کشوری از جمله مهمانان این همایش هستند.

استان کرمان با ظرفیت های بی نظیر حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، انرژی و گردشگری ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری دارد که برگزاری همایش کرمان آیدکس به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، استانداری کرمان و سایر متولیان و دستگاه ها و سرمایه گذاران درصدد فعال سازی این ظرفیت ها بر پایه فناوری و اقتصاد پایدار است.

۱۰ اثر ثبت جهانی، ظرفیت بی بدیل تولید انرژی خورشیدی، وجود هشت میلیارد تن ذخیره اثبات شده از ۴۲ نوع ماده معدنی و رتبه نخست صادرات محصولات کشاورزی فقط بخشی از ویژگی های منحصر به فرد دیار کریمان را نشان می دهد.

تمامی این ظرفیت ها سرمایه گذاران از سراسر ایران و جهان را به همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ فرا می خواند و فرصت های سرمایه گذاری در همین راستا برنامه ریزی شده است.

این همایش عصر امروز(دوشنبه) با حضور ۳۰۰ شرکت کننده از سراسر ایران و جهان ازجمله معاون رییس جمهور، معاونان برخی از وزرا، مدیران استانی و سفرای کشورهای مختلف در حالی گشایش یافت که مدیران بر هم افزایی در راستای توسعه پایدار دیار کریمان اتفاق نظر داشتند و راهکارهایی برای این مهم ارائه کردند.

شگفتی‌های کرمان در خدمت توسعه؛ راهکاری برای ارتقای زیست و معیشت

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به عنوان مجری این همایش گفت: همه ازجمله استاندار خوب و فعال، امام جمعه، دستگاه قضا، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی، شرکت های بزرگ، سرمایه گذاران و سایر مدیران جمع شدند تا رویداد منحصر به فرد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ را راه اندازی کردیم و این همایش به طور قطع تحول جدی را برای استان به همراه خواهد داشت.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: شرایط استان کرمان در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۶ متفاوت تر از اکنون خواهد بود زیرا پنهان و شگفتی های این استان بیشتر کشف می‌شود و در خدمت توسعه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با مشارکت همه اقشار هدف این همایش در اقدامی نوین برای گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع را با حضور همه حاضران کلید خواهیم زد و با راهنمایی تمامی متولیان و دست اندرکاران این تحول رقم می‌خورد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: رسانه‌ها و سرمایه گذاران با شرکت در همایش نشان می دهند که همه برای کار بزرگ‌تر همسو شدیم.

وی با تاکید بر اینکه کرمان سرزمین شگفتی های پنهان است و ظرفیت کشاورزی و معدن این استان به صورت عجیب گسترده است، تصریح کرد: فقط گوشه ای از این ظرفیت ها را ارایه کردیم باید مابقی را کشف و به عنوان منابعی برای آینده روشن این استان به کار گیریم.

طبیب زاده بیان کرد: نمایندگان و سفرای کشورهای حاضر در پیمان های منطقه ای، کشورهای همسایه و غیر همسایه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون اقتصادی وزارتخانه های خارجه و صمت، نمایندگان مجلس و اعضای اتاق ایران امروز در این همایش حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: همچنین از همه جریان‌ها، مدیران اجرایی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، نمایندگان مجلس و دستگاه قضا حول محور توسعه پایدار استان کرمان اتفاق نظر دارند و آن را به فال نیک می‌گیریم تا توسعه پایدار استان کرمان باعث بهبود زیست و معیشت جامعه شود.

اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت مردمی و سرمایه گذاران به این همایش گفتند که این همایش با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف فعال شده است.

محل این همایش در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان (هایتک) در ورودی شهر ماهان شهرستان کرمان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha