۵ استان صاحب موزه دفاع‌مقدس می‌شوند/ استفاده از هوش‌مصنوعی در یادمان‌ها

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پنج موزه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر در استان‌های لرستان، قزوین، زنجان، گیلان، گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار بهمن کارگر روز دوشنبه در جلسه بررسی ابعاد پروژه‌های موزه دفاع مقدس و مقاومت استان‌های زنجان و قزوین که با حضور «محمدمهدی اعلایی» استاندار استان قزوین و «محسن افشارچی» استاندار استان زنجان در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از پشتیبانی‌های همه‌جانبه دولت در تامین بودجه مورد نیاز و اهتمام ویژه رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت در سطح کشور اظهار داشت: دولت‌ها از گذشته تاکنون اهتمام ویژه‌ای به موضوعات دفاع مقدس، راهیان نور و ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس دارند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به خصوص استانداران در موضوع دفاع مقدس همواره تلاش خود را کردند، گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است و رؤسای جمهور در ادوار مختلف کمک‌های زیادی در ساخت و تکمیل موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت داشتند.

کارگر با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت از دو بخش پارک موزه و تالارهای موزه تشکیل می‌شود، افزود: یادمان‌های دفاع مقدس، پارک موزه‌های طبیعی هستند که در طول سال مردم از آن‌ها بازدید می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به بهره‌گیری از فناوری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی در موضوع هوش مصنوعی، واقعیت‌‎های مجازی(VR) و واقعیت افزوده (AR) داشته‌ایم.

کارگر اظهار داشت: محتوای موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت باید به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشد که مخاطب پس از بازدید حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

۵ استان صاحب موزه دفاع‌مقدس می‌شوند/ استفاده از هوش‌مصنوعی در یادمان‌ها

موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت باید محلی برای حضور پیشکسوتان دفاع مقدس باشد

استاندار استان قزوین نیز در این نشست با اشاره به شهدای شاخص (رجایی، بابایی و لشکری) گفت: باید با بهره‌گیری از خلاقیت بتوانیم جوانان و نوجوانان را جذب و فرهنگ دفاع مقدس را به آن‌ها منتقل کنیم.

محمدمهدی اعلایی با تاکید بر اینکه تکمیل موزه‌ دفاع مقدس و مقاومت استان قزوین از دغدغه ما بوده است، افزود: موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت باید محلی برای حضور پیشکسوتان دفاع مقدس برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان باشد.

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های روز در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت

محسن افشارچی استاندار استان زنجان نیز با بیان اینکه محتوای موزه‌ دفاع مقدس باید متفاوت و جذاب باشد، گفت: یکی از موارد که باید مورد تاکید قرار گیرد بهره‌گیری از فناوری جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: ما نسبت به دفاع مقدس، رزمندگان و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان متعهد هستیم.

در این نشست علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار سید شمس‌الدین موسوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، سرهنگ پاسدار محمد امیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، سرهنگ سلیم طباخی رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha