۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85476284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خردادماه امسال افتتاح می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس زنجان روز سوم خردادماه امسال خبر داد و گفت: آیین بهره برداری از این طرح همزمان با موزه دفاع مقدس پنج استان دیگر، با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور برگزار می‌شود.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شمس‌الدین موسوی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان در

دولت سیزدهم در نظر گرفته شد افزود: با راه اندازی فاز نخست این موزه، شهروندان و خانواده ها می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی موزه دفاع مقدس استان زنجان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، اضافه کرد: به علت بروز برخی مشکلات که یکی از آنها هم عدم تخصیص اعتبار لازم بود، تا سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود.

موسوی با بیان اینکه فاز اول این موزه شامل اسناد جمع آوری شده و کتابخانه با مجموعه‌ای از آثار تالیفی در خصوص جبهه و جنگ، فیلم، دفترچه خاطرات شهدا و کتاب در ۶ هکتار وسعت دیده شده

است، اظهار داشت: دستاوردها و آثار به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس در این موزه حفاظت می شود تا گذر زمان آنها را به فراموشی نسپارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر و بیان هنری در انتقال ارزش های های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در حوزه نشر نیز کتاب های حوزه دفاع مقدس با استقبال قابل توجهی در جامعه مواجه شده است.

موسوی به سوم مردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: حماسه ها و آموزه های دوران دفاع مقدس باید به نسل های امروزی انتقال داده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha