هشت هزار و ۵۶۷ نفر در قزوین مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند

قزوین – ایرنا – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: هشت هزار و ۵۶۷ نفر در استان امسال از محل صندوق توسعه ملی مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا دریافت کردند.

رضا گروسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا از اسفندماه سال ۱۳۹۸ و بیکاری کارگران صنوف و برخی از واحدهای تولیدی و ثبت درخواست بیمه بیکاری به تعداد ۱۲ هزار و ۷۷ مورد در سامانه ثبت درخواست ها، هشت هزار و ۵۶۷ نفر در استان قزوین مشمول بیمه بیکاری شناخته شدند.

وی همچنین گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مقرری بیمه بیکاری این افراد از ۱۰ اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

گروسی افزود: همچنین از سه هزار و ۶۹۱ نفر متقاضی بیمه بیکاری در سال جاری، مقرری سه هزار و ۵۷ نفر از آنها برقرار شده و در مجموع تعداد کل مقرری بگیران تحت پوشش تا پایان آبان ماه سال جاری به تعداد پنج هزار و ۵۷۳ نفر رسید.

وی گفت: در هشت ماهه سال جاری همچنین ۱۱۶ نفر از مقرری بگیران استان قزوین به منظور توانمند سازی و افزایش مهارت به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شدند.

این مسوول همچنین با اشاره به شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: در این راستا از ۱۴ واحد تولیدی مشکل دار استان، حمایت های قانونی صورت گرفت و زمینه فعالیت و اشتغال هزار و ۶۰۲ نفر کارگر آنها فراهم شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha