۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85480101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: فرزندآوری یک تکلیف الهی برای جوانان است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: جوانان باید به موقع ازدواج کنند و به فرزند آوری به عنوان یک تکلیف الهی و وظیفه دینی نیز توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: دشمنان و صیهونیست ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها در طول سالیان دراز کاری کردند که خانه های مردم ما که زمانی تا هشت فرزند داشتند به خانه هایی تبدیل شود که دارای فقط یک بچه باشد و این خسارتی است که دشمنان قسم خورده اسلام به مرور زمان به ما وارد کردند.

وی یادآور شد: خسارتی که دشمنان قسم خورده اسلام در حوزه جمعیت به مرور زمان آن را به ما وارد کرده اند بسیار جبران ناپذیر بوده و ما باید این موضوع را جدی بگیریم، جوانان ما باید به موقع ازدواج کنند، به فرزندآوری به عنوان یک تکلیف الهی و وظیفه ایمانی و دینی توجه کنند، اگر آمار و ارقام در این زمینه تغییر نکند یک وقت می بینیم در آینده یک پدر و مادر پیر و پدربزرگ و مادربزرگ های پیر روی دست یک فرزند مانده اند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این فرزند دیگر نمی تواند کارگر کارخانه باشد، نمی تواند مهندس، پزشک، معلم یا کشاورز باشد، حتی نمی تواند به تنهایی به بزرگترهای خود رسیدگی کند اما اگر خانواده ای فرزندان متعدد داشت، این فرزندان برکت زندگی هستند، ما باید مدیریت، اقتصاد، فرهنگ جامعه و برکت خانواده‌مان را در فرزندان فراوانی که خدا عنایت کند و ملت هم همت داشته باشند، جستجو کنیم.

وی ادامه داد: فردا اگر این آمار و ارقام جمعیت آوری تغییری نکند، همه مسوولیت خانواده بر دوش یک فرزند خواهد بود و دیگر نمی توان کارمند، کشاورز و پزشک داشته باشیم، اما فرزندان متعدد در خانواده به عنوان یک برکت برای جامعه محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: راهنمایی های رهبر معظم انقلاب در ارشاد و راهنمایی جامعه ما نیز اثر واقعی دارد، ایشان در بیانی فرمودند "مهمترین ظرفیت امیدبخش در کشور ما، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است، جوانانی که مؤمن، دیندار و دانشمند بوده و اهل تقوا هستند، هر کدام از اینها گره گشای مشکلات جامعه ما به حساب می آیند".

آیت الله عابدینی تاکید کرد: دولت سیزدهم خوشبختانه گام های تشویقی و موثری را برای جوانی جمعیت برداشته و امیدواریم این تشویق ها هر چه بیشتر عملی تر شوند و جوانان برای فرزندآوری شوق بیشتری پیدا کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه سقط جنین معصیت و حرام است، یعنی بنده خدا از بین می رود و نابودی و بیچارگی به دنبالش می آید، تصریح کرد: خداوند انتقام این اطفال معصوم را از همه کسانی که در این قتل شریک هستند را می گیرد چرا که خداوند رزق زندگی را می دهد و نباید به خاطر فقر و معیشت، این ظلم خطرناک صورت بگیرد.

وی ادامه داد: خداوند به کسانی که می گویند ما بخاطر نداری نمی خواهیم فرزند داشته باشیم، می فرماید "مگر شما رزق او را می دهید؟" هم رزق خودتان و هم رزق فرزندانتان را نیز خداوند می دهد و این فرهنگ را باید تبلیغ کنیم تا فراگیر شود.

آیت الله عابدینی افزود: وقتی مساله ازدواج پیش می آید، پشت‌ سر آن رزق و روزی و برکات الهی می آید، آنهایی که این طور حرف ها را می زنند، همیشه درمانده اند، حتی اگر ازدواج هم نکنند، باز درمانده اند اما آن کسی که توکل می کند، به خدا سوءظن ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سوم خردادماه، اظهار کرد: بزرگداشت فتح خرمشهر در سوم خرداد ماه را پیش رو داریم که روز مقاومت، ایثار و پیروزی است چرا که خرمشهر با قدرت خدایی آزاد شد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: آمریکا و پیروانش بعد از شکست از ایران، عراق، سوریه، افغانستان، غزه، یمن و آفریقا باید از کاخ سفید و در بیقوله های خالی زندگی کنند چرا که سیاهی، ذلت و شکست نصیب آنها شده است.

وی ادامه داد: عضو جدید مقاومت اسلامی در بحرین جماعتی به نام سرایا الاشتر، صیهونیست ها را با موشک مورد هدف خود قرار دادند که مقدم آنها را گرامی می داریم و می دانیم که امت اسلام در مقابل دولت های خیانتکار و سازش طلب خواهند ایستاد و شاهد پیشرفت کیفی و کمی مقاومت اسلامی خواهند بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: بزرگداشت فیلسوف، حکیم و عارف مولاصدرای شیرازی را پیش رو داریم که بخشی از عمر، جوانی و علم خود را در شهر قزوین به دست آورد و حدود ۴۰۰ سال پیش از استاد بزرگ خود، شیخ بهایی معنویت را آموخت و همینطور شهادت شهید محمد بروجردی که سردار برجسته کردستان و خاموش کننده فتنه کردستان بود را گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه قزوین به برکت حضور مردم در جشنواره فرهنگی - هنری ستادهای نمازهای جمعه کشور به عنوان برجسته ترین عضو ستادها برگزیده شد که این امر مهم را تبریک عرض می کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha