انتقال پساب فاضلاب بندرعباس از سوی صنایع کار ماندگار خواهد بود

بندرعباس - ایرنا-استاندار هرمزگان گفت:طرح تصفیه و انتقال پساب فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع غرب این شهر به عنوان یکی از کارهای خوب و ماندگار بنگاه‌های اقتصادی استان خواهد بود.

فریدون همتی روز دوشنبه دراین زمینه افزود: طرح تصفیه و انتقال پساب فاضلاب بندرعباس جهت استفاده در صنایع توسط شرکت زیرساخت متشکل از هفت بنگاه‌ بزرگ اقتصادی با ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه نیاز داشت که از توان دولت خارج بود لذا با تشکیل کنسرسیوم(اتحادیه شرکت ها)صنایع غرب بندرعباس، مشکل تامین اعتبار طرح حل شد.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی سهامدار شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس برای افزایش توانمندی آن میزان سرمایه شرکت را به چهارهزار میلیارد ریال خواهند رساند و از این طریق فرآیند ایجاد تصفیه خانه جدید و انتقال پساب صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: حمایت بانکی وهمچنین تامین منابع ارزی از طریق صندوق توسعه ملی جهت تامین تجهیزات تصفیه پساب فاضلاب این طرح آغازشد و این کار ویژه و مشترک بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف موجب می‌شود تا دغدغه مردم بندرعباس در خصوص ورود فاضلاب به دریا و سطح شهر، به زودی رفع شود.

همتی یاد آور شد: بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس در این راستا پای کار آمدند و هفت مجموعه بزرگ از آن‌ها شرکت زیرساخت را تشکیل دادند که این شرکت کار بزرگ جمع‌آوری، انتقال، تصفیه و استفاده از پساب فاضلاب بندرعباس در صنایع را انجام می‌دهد و البته انتظار داریم دیگر بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس نیز به اجرای این کار اضافه شوند.

نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به لزوم استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب، بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس دیگر اجازه استفاده از آب دریا و آب شیرین کن‌ها را ندارند و باید باتوجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

همتی تصریح کرد: پساب و فاضلاب شهری بندرعباس مهمترین درخواست مردم بندرعباس است که با آغاز عملیات ساماندهی فاضلاب ، این دغدغه ۲۰ساله برطرف می شودچرا که ورود مستقیم فاضلاب و پساب تصفیه نشده به خلیج فارس  تهدید کننده بهداشت و سلامت عمومی و تخریب کننده محیط زیست دریایی است که مردم بندرعباس حدود ۲دهه آن را با نجابت تحمل کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha