نخستین کشتی حامل گندم از بندرعباس وارد کشور شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان اعلام کرد: نخستین کشتی حامل گندم وارداتی به کشور در سال ۱۴۰۳، شامگاه پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در بندر شهید رجایی پهلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، مسعود رمضان پور شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: این کشتی اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از ۷۰ هزار تن گندم پهلو گرفته است که پس از انجام تشریفات قانونی، آماده تخلیه و برنامه‌ریزی برای حمل به مبادی مورد نیاز است.

وی بیان کرد: این محموله به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که مسئولیت واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را برعهده دارد، وارد کشور شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان خاطرنشان کرد: قسمت عمده‌ای از واردات کالاهای اساسی از جمله گندم به کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

این بندر حیاتی کشور با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha