چهار هزار نفر در امور اجرایی انتخابات حوزه جنوب ایلام همکاری دارند

ایلام - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: چهار هزار نفر نیروی اجرایی، بازرسی، نظارتی و انتظامی، عوامل برگزاری انتخابات در ۲۰۷ شعبه اخذ رای در حوزه جنوب استان ایلام هستند.

محمد نوذری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حفظ سلامت رای‌دهندگان و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام در کنار تامین امنیت و سلامت انتخابات، مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: تمامی مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص انتخابات در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام رعایت می‌شود بنابراین رای‌دهندگان در فرآیند اخذ رای نگران سلامت خود نباشند اما باید به طور کامل موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: در رای‌گیری دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از استامپ و اثر انگشت با هدف پیشگیری از گسترش شیوع کرونا، حذف شده است.

نوذری یادآور شد: ستاد انتخابات استان و فرمانداران شهرستان‌های حوزه انتخابیه جنوب ایلام شامل دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره تمامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا در چارچوب قوانین انتخابات و دستورالعمل‌های بهداشتی، مردم در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی تاکید کرد: رای‌دهندگان در حوزه جنوب استان ایلام با توجه به شرایط کرونا و به منظور پیشگیری از ازدحام و تجمع خطرآفرین در شعب، رای‌گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی یادآور شد: ساعت رای‌گیری از هشت صبح تا ۱۸ عصر تعیین شده است و امکان تمدید مهلت رای‌گیری نیز بسیار کم است.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: همانند مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمام دست‌اندرکاران انتخابات امانتدار آرای مردم هستند.

نوذری اضافه کرد: نامزدها نیز تبلیغات خود را در زمان مقرر و با رعایت قوانین در رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی انجام داده‌اند و امیدواریم سومین نماینده ایلام نیز با مشارکت بالای رای‌دهندگان انتخاب شود.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران در دور قبل انتحابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha