۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84034820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۴۷ بازرس انتخابات حوزه انتخابیه دهلران را رصد می‌کنند

ایلام - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار ایلام و رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: ۱۴۷ نفر بازرس روند بازرسی از ۲۰۷ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه دهلران را بر عهده دارند.

جهانگیر رستم‌زاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۲ نفر بازرس متمرکز و ۲۵ نفر نیز بازرس غیرمتمرکز هستند.

وی افزود: بازرس‌ها بین یک تا سه شعبه برای سرکشی تقسیم‌بندی شده‌اند و در شعب دارای اهمیت نیز یک بازرس به صورت مقیم و دائمی تا پایان انتخابات مستقر است.

رستم‌زاد یادآور شد: در هر شهرستان یک بازرس ویژه وزارت کشور وجود دارد و در شهرستان دهلران تعداد بازرس‌ها ۲ نفر هستند و یک بازرس نیز از وزارت کشور به استان ایلام سفر کرده است تا فرآیند انتخابات را از نزدیک رصد کند.

وی اضافه کرد: هیات‌های بازرسی هر شهرستان متشکل از ۶ نفر است که سه نفر عضو اصلی و سه نفر هم اعضای دبیرخانه هستند.

وی گفت: در مرکز استان نیز هیات مرکزی بازرسی انتخابات را پنج نفر تشکیل داده‌اند که این افراد از معاون اقتصادی به عنوان رییس هیات بازرسی، مدیرکل بازرسی استانداری به عنوان دبیر هیات بازرسی و سه نفر نیز عضو هیات تشکیل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha