۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84034511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز دور دوم انتخابات مجلس در ۲۰۷ شعبه دهلران

۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبر: 84034511
آغاز دور دوم انتخابات مجلس در ۲۰۷ شعبه دهلران

ایلام - ایرنا - همزمان با ۱۰ حوزه انتخابیه سراسر کشور، فرآیند رای گیری دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۰۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ایلام آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران در ۲۰۷ شعبه اخذ رای شامل ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار با حضور ۲ نامزد و برای کسب سومین کرسی نمایندگی ایلام در مجلس شورای اسلامی، برگزار می شود.

تعداد عوامل اجرایی هر شعبه ثابت بین ۱۵ تا ۱۷ نفر است و در شعب سیار تعداد عوامل اجرایی کمتر خواهد بود.

 پنج نفر ناظر، هفت نفر عوامل اجرایی، سه نفر نیروی انتظامی و ۲ نفر بازپرس روند اجرا، نظارت، امنیت و بازرسی هر شعبه را بر عهده دارند و نامزدها هم مجاز به استقرار یک نفر نیروی ناظر خود در هر شعبه هستند.

۱۳۳ هزار ۵۴۲ نفر واجد شرایط رای در شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان هستند و با بیشترین آرای خود یکی از ۲ نامزد راه یافته به دور دوم را راهی مجلس کنند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد.

کرونا شرایط جدیدی را برای اخذ رای ایجاد کرده است، بر این اساس رییس ستاد انتخابات استان ایلام بر رعایت پروتکل‌های های بهداشتی در حوزه های اخذ رای تاکید کرد و گفت: علاوه بر اینکه باید از تجمع در محل اخذ رای جلوگیری شود، رای دهندگان نیز با حفظ فاصله گذاری اجتماعی سعی کنند با ماسک زدن و استفاده از دستکش و خودکار شخصی از سلامت خود و دیگران محافظت کنند.

محمد نوذری افزود: همچنین افراد در زمان حضور در شعب اخذ رای از همراه داشتن هر گونه آثار یا نماد تبلیغاتی چون عکس و شعار خودداری کنند.

وی در خصوص شرایط افرادی که می توانند رای دهند، گفت: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی ۲ اسفندماه ۱۳۹۸ در حوزه های انتخابیه مربوطه شرکت کرده و رای داده اند می توانند در دور دوم نیز در همان حوزه رای دهند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که در انتخابات اسفندماه سال گذشته، در هیچ یک از حوزه های انتخابی شرکت نکرده و رای نداده‌اند، هم می توانند در این انتخابات شرکت کنند و به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.

وی افزود: متولدین ۲۱-۶ -۸۱ به قبل که ۱۸ سال آنها تمام شده است می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام ابراز امیدواری کرد: با همکاری که میان عوامل اجرایی و نظارتی وجود دارد و همچنین با همراهی نامزدهای انتخاباتی و مردم حوزه انتخابیه جنوبی استان شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت بالا خواهیم بود.

با توجه به اطلاعیه شورای نگهبان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریورماه خواهد بود و در استان ایلام هم ۲ نامزد حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم راه یافته‌اند.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha