۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰:۵۸
کد خبر: 82927693
T T
۰ نفر
كمیته آزادی زندانیان مالی كسب و كار در مازندران تشكیل می شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران اعلام كرد كه كمیته ویژه آزادی زندانیان مالی كسب و كار همسو با رونق بخشیدن به اشتغال آفرینی در استان تشكیل می شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی یكشنبه شب در جشن گلریزانی كه با حضور نایب رییس ستاد دیه كشور در سالن دادگستری كل مازندران در ساری برگزار شد ، همچنین مبلغ 50 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اختصاص داد .
وی گفت : جشن گلریزان فرصتی برای انجام كار خیر و شاد كردن دل خانواده ها بویژه در ماه مبارك رمضان است كه اعضای خانواده انتظار دارند سرپرست خانوارشان در كنار سفره افطاری كنارشان باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران با تمجید از اقدام یكی از بانوان كارآفرین استان در اختصاص بخشی از درآمد سالانه شركتش برای آزادی مادران زندانی ، افزود : چنین اقداماتی كمك بزرگی به خانواده زندانیانی است كه سرپرست خانواده اشان به خاطر بدهی مالی بر اثر ارتكاب جرایمی كه عمدی در آن نبود ، مجبور است روزگارش را در زندان سپری كند.
یك بانوی كارآفرین و مدیر یكی از شركت های تولیدی مازندران در این جشن با تاكید بر این كه ' زندان جای مادران نیست ' ، وعده كرده است كه یك درصد از درآمد سالیانه شركتش را برای آزادی مادران زندانی استان پرداخت كند.
اسلامی گفت : همسو با رویكرد دولت و عملیاتی كردن مقوله ایجاد شغل ، كمیته ویژه حمایت از زندانیان جرائم مالی متشكل از صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی در استان شكل می گیرد.
وی افزود : دولت نیز از محل تسهیلات كمك خوبی برای فعالیت دوباره واحد های تولیدی كه صاحبان آنان به دلیل مشكلات مالی در زندان به سر می برند ، در نظر می گیرد.
خیران مازندرانی در این جشن گلریزان كه همزمان با باز كردن روزه یازدهمین روز از ماه مبارك رمضان برگزار شد ، با كمك 355 میلیون تومانی ، زمینه آزادی یكصد زندانی جرایم غیرعمد ندامتگاههای استان را فراهم كردند.
بر اساس آمار اداره كل زندان های مازندران ، بیش از 600 نفر از زندانیان استان را بدهكاران مالی ای تشكیل می دهند كه به صورت غیرعمدی مرتكب جرایم مختلف شدند .
مهریه ، ورشكستگی مالی غیر كلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث كارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند كه مرتكبان آن در صورت ادای دین طرف مقابل و كسب رضایت شاكی از زندان آزاد می شوند.
بر اساس آمار رسمی نمایندگی ستاد دیه در مازندران ، تنها در 2 ماهه امسال 56 نفر به خاطر جرایم غیرعمد به زندان افتادند .
همچنین در حال حاضر 200 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بیش از 2 میلیارد ریال در زندان های مازندران به سر می برند كه ستاد دیه اعلام كرد با توجه به بالا بودن میزان بدهی ، قادر به جمع آوری كمك برای آزادی آنان نیست .
از سال 1381 همزمان با فعالیت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و كمك به زندانیان نیازمند تا كنون چهار هزار و 563 نفر زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.
ستاد دیه در جشن گلریزان ساری شماره شماره حساب 0106353043003 ، شماره كارت بانك ملی 6037991899971539 و شماره كارت بانك ملت 6104337600368441 به نام این ستاد را برای جمع آوری كمك جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مازندران اعلام كرد.
6990/1654

سرخط اخبار استان‌ها