رهاورد دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران؛ قفل ۱۲ ساله طرح ورزشی بابل باز شد

ساری- ایرنا- افتتاح بزرگترین سالن چند منظوره در جنوب بابل، واقع در شهر گتاب بعد از ۱۲ سال با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، یکی از رهاوردهای دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح ورزشی که در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده بود، به مدت ۱۲ سال نیمه تمام ماند و تکمیل این طرح ورزشی که بزرگترین سالن چند منظوره در جنوب بابل است یکی از مصوبه های دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران بود.

سفر هیات دولت به مازندران گره کور این طرح ورزشی را باز کرد و این طرح را در مدار افتتاح قرار داد. برای این طرح ورزشی که در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر بنا شد ۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

این سالن چند منظوره برای والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال و در نهایت تمامی رشته های سالنی استفاده می شود که جمعیت ۵۰ هزار نفری بخش گتاب بابل را پوشش می دهد. بخش اداری نمایندگی اداره ورزش و جوانان شهر گتاب هم در کنار این سالن ورزشی دایر است.

به گزارش ایرنا، ‌آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

رهاورد دول اول سفر رئیس جمهور به مازندران؛ قفل ۱۲ ساله طرح ورزشی در بابل باز شد

دیدار با خانواده معظم شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی مازندران از محورهای برنامه‌ سفر رییس دولت سیزدهم به این استان بود.

همچنین تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در جریان این سفر به نمایندگی از رییس‌جمهور با حضور در شهرستان‌های استان از نزدیک مسایل استانی را بررسی و نتیجه را به رییس‌جمهور جهت تصمیم گیری گزارش کردند.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود.

کل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران بیش از ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۸۸هزار و ۸۸۵ میلیون ریال معادل ۵۰ درصد اعتبارات از محل بودجه عمومی و ۸۹هزار ۳۳میلیارد ریال معادل نیمی دیگر از این اعتبارات از محل فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه ها و کمک نهادها تامین شده است.

مجموع اعتبارات اختصاص یافته مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ‌ ۴۸هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال معادل ۲۷ و نیم درصد از کل اعتبارات سفر است که از این میزان ۳۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال معادل ۴۴درصد از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۹ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ها و تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ کمیته امداد امام خمینی(ره) ‌ بوده است.

کل اعتبار مصوب سفر برای اجرای طرح ها ۴۹هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در وزارتخانه های مربوطه بوده که پیگیری برای اجرای این موارد و تحقق آن از سوی ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در مازندران در حال پیگیری است.

سفر دور نخست رئیس جمهور به مازندران و پس از آن تزریق اعتبارات مورد نیاز باعث شد تا گره های موجود در مسیر اجرای طرح های بزرگ و مهم بر زمین مانده باز شود و مردم طعم شیرین استفاده از این طرح ها را بچشند.

رهاورد دول اول سفر رئیس جمهور به مازندران؛ قفل ۱۲ ساله طرح ورزشی در بابل باز شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha