۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۵۹
کد خبر: 82880082
T T
۰ نفر

217 اثر تاریخی شهرستان سلسله ثبت ملی شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۵۹
کد خبر: 82880082
217 اثر تاریخی شهرستان سلسله ثبت ملی شد

خرم آباد- ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله گفت: 400 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد كه 217 اثر آن در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.

علی جوانمرد روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان سلسله همچنین 20 اثر تاریخی در انتظار ثبت دارد كه در مناطق قلایی و بستام قرار دارند.
وی افزود: از شاخص ترین آثار تاریخی شهرستان می توان به قلعه تاریخی مظفری، خانه رحمتی، پل آذر كاكارضا و تپه باستانی گریران اشاره كرد كه همه ساله در ایام نوروز گردشگران بسیاری از اقصی نقاط استان و حتی كشور از این آثار بازدید می كنند.
جوانمرد با اشاره به روستاهای هدف گردشگری شهرستان، عنوان كرد: روستای سراب هنام، روستای جوانمرد به واسطه داشتن سراب زز، روستای پرسگ و روستای آهنگران روستاهای هدف گردشگری شهرستان هستند كه به واسطه قابلیت هایی كه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده اند.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سلسله با اشاره به وجود سه منطقه نمونه گردشگری در شهرستان خاطرنشان كرد: مناطق گردشگری كهمان، گلهو و كاكارضا از جمله مناطقی هستند كه در فهرست مناطق نمونه گردشگری كشور به ثبت رسیده اند و در فصول مختلف گردشگری پذیرای گردشگرای بسیاری هستند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یكی از شهرستانهای استان لرستان است كه مركز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در كانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060

سرخط اخبار استان‌ها