۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 85476096
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خیبر در آستانه صعود به لیگ برتر، حاشیه سازی ممنوع!

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 85476096
خیبر در آستانه صعود به لیگ برتر، حاشیه سازی ممنوع!

خرم‌آباد - ایرنا - چهار هفته به پایان ماراتن نفس‌گیر لیگ آزادگان باقی مانده است و تیم خیبر خرم‌آباد گزینه نخست قهرمانی و صعود به لیگ برتر است و همین امر حساسیت رقبا را برانگیخته به طوریکه طی چند روز گذشته حاشیه سازی هایی از سوی برخی رقبا برای این تیم به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا تیم فوتبال خیبر خرم آباد پس از چندین فصل ناکامی از صعود به لیگ برتر امسال برای کسب چنین افتخاری در بهترین شرایط قرار دارد و می‌تواند با قهرمانی در لیگ یک فوتبال آزادگان، شیرینی لیگ برتری شدن را بیشتر کند.

خیبر خرم آباد که مدعی اصلی قهرمانی لیگ یک و صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود با عملکردی خیره کننده برخی رکوردها را جابجا کرده است به نحوی که رکورد پیروزی ۱۰۰ درصدی در بازی‌های خانگی را در اختیار دارد و پس از شکست دادن تیم شهرداری آستارا به ۲۲ پیروزی در لیگ رسید.

این رکوردها در حالی توسط خیبر کسب شد که تاکنون هیچ تیمی به این رکوردها نرسیده و تنها در فصلهای گذشته تیم شمس آذر قزوین با ۲۱ برد،  ملوان با ۲۰ برد، مس رفسنجان با ۱۹ برد و نفت مسجدسلیمان با ۱۸ برد به لیگ برتر صعود کرده اند.

خیبر خرم آباد از ۳۰ بازی گذشته خود ۲۲ برد یک تساوی و هفت باخت داشته و با ۴۷ گل زده، ۲۱ گل خورده و تفاضل ۲۶، موفق به کسب ۶۷ امتیاز شده و مدعی صعود از لیگ آزادگان به لیگ برتر است. حال بازیکنان محمدرضا مهاجری در چهار بازی انتهای فصل این موقعیت را دارند که تعداد بردهای خود را افزایش دهند و رکورد بهتری را ثبت کنند.

تیم فجر سپاسی هم روز گذشته با برتری در مقابل تیم مس شهر بابک با یک بازی بیشتر از خیبر و ۶۷ امتیاز موقت به صدر جدول رسیده است، همچنین چادرملو اردکان با ۶۳ امتیاز دنبال کننده جدی خیبر برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ و صعود به لیگ برتر هستند.

با توجه به اینکه در چهار هفته پایانی، رقابت برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر بین تیم‌های خیبر خرم آباد، فجر سپاسی شیراز و چادر ملو اردکان بیشتر است حساسیت به اوج خود رسیده و در این شرایط اظهارات اخیر برخی مدیران باشگاههای رقیب نسبت به تیم خیبر خرم آباد و اعتراض به پنالتی هایی که داوران برای نماینده لرستان در 2 بازی گذشته گرفت، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

از طرفی به تازگی با رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال سه امتیاز بازی انجام نشده فجر با استقلال ملاثانی اهواز به تیم شیرازی رقیب جدی خیبر داده شده که این امر موجب اعتراض هواداران خیبر هم واقع شده است چراکه حساسیت ها را در صدر جدول لیگ یک افزایش می دهد و حاشیه امن بازی های خوب خیبر را به خطر می اندازد.

دیدار تیم های استقلال ملاثانی و فجرسپاسی که بنا بود در اهواز برگزار شود به دلیل فراهم نشدن زمین بازی لغو شد و بر اساس رای کمیته استیناف این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود فجرسپاسی خاتمه یافت که این موضوع اعتراض باشگاه استقلال ملاثانی را به همراه داشت.

سوم اردیبهشت ماه سال جاری باشگاه فجر با ارسال شکواییه ای و با اشاره به ماده ۶۲ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواستار رسیدگی به دیدار برگزار نشده این تیم مقابل استقلال ملاثانی شده بود.

نهم اردیبهشت ماه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استناد به بند پنج ماده ۱۴ آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب ۱۳۹۸ و همچنین مفهوم مخالف از ماده ۶۲ مقررات انضباطی، حکم بر تکرار مسابقه بین ۲ تیم استقلال ملاثانی و فجر سپاسی شیراز داد که فجری ها به کمیته استیناف شکایت کردند.

اما کمیته استیناف فدراسیون ۲۳ اردیبهشت جاری با مردود کردن رای صادره از سوی کمیته انضباطی و پس از موافقت با اعتراض باشگاه فجرسپاسی شیراز، نتیجه این دیدار برگزار نشده مقابل استقلال ملاثانی را سه بر صفر به سود فجرسپاسی اعلام کرد تا فجری‌ها به رده دوم جدول صعود کنند.

حالا فضای عمومی خرم آباد و لرستان در اعتراض به رای کمیته استیناف شکل گرفته است و مردم معتقد هستند دادن این سه  امتیاز موجب پیچیده تر شدن صعود خیبر به لیگ برتر شده است.

همچنین باشگاه خیبر نیز خواستار رعایت قانون و اخلاق مداری از سوی تیمهای رقیب شده و با تاکید بر رعایت بازی های جوانمردانه، به هواداران اطمینان داده است تا انتهای فصل با تمام توان برای صعور خیبر لر تباران تلاش کنند.

خیبر در آستانه صعود به لیگ برتر، حواشی ممنوع!

فدراسیون نسبت به اتهام زنی به خیبر ورود کند

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم آباد در خصوص حواشی به وجود آمده اظهار کرد: طی بخشنامه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال صادر شد مصاحبه غیر فنی، تهمت و افترا علیه تیم‌های دیگر ممنوع و کمیته انضباطی هم بر آن تاکید کرده است.

حسین خبیری افزود: این بخشنامه باید ضمانت اجرایی داشته باشد و هیچ تیمی نباید جرات کند نسبت به تیم دیگر خلاف واقع را عنوان کند که در این راستا باشگاه خیبر هیچگونه مصاحبه‌ای علیه تیم‌های دیگر انجام نداده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهند به این رفتار ادامه دهند کوتاه نخواهیم آمد بنابراین باید از اتهام واهی دست بردارند چراکه ما احترام می‌گذاریم و صحبت نمی‌کنیم اما این موضوع نباید مورد سواستفاده برخی ها قرار گیرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم آباد یادآور شد: اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است، اما نباید تا زمانی که به نفعمان باشد سکوت و اگر به ضررمان تمام شد جنجال به پا کنیم و نسبت به تیم دیگر تهمت و افترا بزنیم.

خبیری با تاکید بر احترام به تمامی ارکان فدراسیون فوتبال بیان کرد: امیدواریم تمامی بازی‌ها تا انتهای فصل جوانمردانه به پایان برسد و برای هیچ باشگاهی امتیاز ویژه در نظر گرفته نشود.

وی اضافه کرد: سه بازی خارج از خانه و یک بازی داخل خانه پیش روی خیبر قرار دارد که امیدمان به هواداران پرشور است اما بدانید کادر فنی با تجربه و بازیکنان حرفه‌ای برای قهرمانی لیگ یک و صعود به لیگ برتر مصمم هستند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم‌آباد بیان کرد: بازی‌های خود را با قدرت ادامه می دهیم و تا پایان لیگ تلاش می‌کنیم به حقمان برسیم اما از هواداران درخواست می‌کنیم در تنها بازی خانگی‌مان مقابل آریو اسلامشهر ما را حمایت کنند.

ایجاد شائبه با تناقض رای کمیته استیناف و انضباطی

خبیری با اشاره به رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به سود فجر سپاسی شیراز اظهار کرد: چرا باید در آرای فدراسیون فوتبال تناقض وجود داشته باشد ؟ یک رای از سوی کمیته انضباطی مطرح می‌شود و یک رای دیگر از سوی کمیته استیناف، این حکم باعث به وجود آمدن شائبه شده چرا که متناقض است.

وی اظهار کرد: در این شرایط حساس لیگ که تنها چهار هفته به پایان آن باقی مانده با قدرت به مسیری که از پیش تعیین شده است ادامه می‌دهیم و امیدواریم در تنها بازی خانگی مقابل هواداران جشن صعود را بگیریم.

خبیری ادامه داد: همدلی و همتی که در لرستان برای حمایت از تیم فوتبال خیبر خرم آباد وجود دارد کم نظیر و شاید بی‌نظیر باشد چرا که استاندار، شهردار خرم آباد، مدیرکل ورزش جوانان، هیات فوتبال و تمامی دست اندرکاران برای خیبر دغدغه دارند و با هدف موفقیت این تیم، در کنار باشگاه هستند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل موفقیت خیبر حمایت هواداران بوده و است بیان کرد: همچنین بازیکنان و کادر فنی پرتلاش و حرفه‌ای این باشگاه در حال تلاش هستند تا بتوانیم علاوه بر قهرمانی لیگ یک جشن صعود به لیگ برتر را هم برپا کنیم.

خیبر در آستانه صعود به لیگ برتر، حواشی ممنوع!

اتهام زنی به خیبر بی پایه و اساس است و جنبه روانی دارد

رییس واحد حقوقی هیات فوتبال لرستان و مسوول حقوقی باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم آباد نیز به ایرنا گفت: تمام بازی‌های خانگی خیبر با حمایت هواداران، پیروزی را به همراه داشته و حضور پرشور آنان در ورزشگاه باعث موفقیت این تیم شده است.

شمس‌الله خنجری افزود: تهمت زنی مبنی بر اینکه داوران، تیم خیبر خرم آباد را حمایت کرده‌اند باید با دلیل و مدرک مستند همراه باشد در غیر این صورت هجمه است و تاثیرات روحی روانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه داوران، شرافتمندانه قضاوت می‌کنند و قصدی برای زدن سوت اشتباه به نفع یک تیم ندارند بیان کرد: این حواشی در هفته‌های پایانی لیگ به دلیل حساسیت بالا طبیعی است چراکه تیم حریف می‌خواهد رقبای خود را تحت تاثیر فشار روانی قرار دهد.

وی گفت: اشتباهات داوری جزئی از فوتبال و ممکن است در بازی‌های بزرگ این اتفاق رخ دهد اما این اتهامات از سوی باشگاه فجر سپاسی تهمت بوده و سلامت ورزش را به خطر می‌اندازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha