۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۱۸
کد خبر: 82467241
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه: افتتاح پروژه هاي بزرگ روند مهاجرت ها را معكوس مي كند

كرمانشاه- ايرنا- استاندار كرمانشاه گفت: در سال جديد شاهد افتتاح پروژه هاي بزرگي نظير طرح گرمسيري، راه آهن كرمانشاه، كارخانه خودروسازي صحنه و منطقه آزاد تجاري قصرشيرين خواهيم بود كه با بهره برداري از آن ها كرمانشاه از يك استان مهاجرفرست به سمت يك استان مهاجرپذير حركت خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، اسدالله رازاني روز پنجشنبه در آخرين جلسه شوراي برنامه ريزي استان در سالجاري كه در سرسراي تدبير استانداري برگزار شد، با اشاره به اثرگذاري نتايج سرشماري سال 95 در برنامه ريزي هاي استان افزود: نتايج اين سرشماري در برنامه ريزي ها از جمله در نظام توزيع اعتبارات در بين شهرستان ها كاملاً لحاظ مي شود.
استاندار كرمانشاه با بيان اينكه سرشماري آمار جالب توجهي را روشن كرده است، متذكر شد: براساس آمار ارائه شده نرخ رشد جمعيت استان چندان زياد نيست و از نرخ رشد جمعيت كشور پائين تر است. البته برخي از استان ها مانند همدان كه در همسايگي كرمانشاه واقع شده است نرخ رشدي منفي دارند.
وي اظهار كرد: اين سرشماري نشان مي دهد نرخ مهاجرت در سالهاي گذشته بالا بوده و در همين راستا بايد مجموعه اقدام هاي توسعه اي در استان به گونه اي طرح ريزي شود كه جمعيت فعلي در استان باقي بمانند و حتي زمينه اي را فراهم كرد تا جمعيت ساير استان ها نيز به كرمانشاه بيايند.
استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: 25 درصد از سرجمع اعتبارات استان صرف ساماندهي پروژه هاي مهمي مثل احيا و مرمت بيستون، طاق بستان و معبد آناهيتا كه ماهيت استاني دارند؛ مي شود.
رازاني با اشاره به تصويب نهايي و تعيين تكليف بودجه سال 96 در مجلس شوراي نگهبان با اهتمام دولت و مجلس، اظهار داشت: در سال گذشته تاخير تصويب بودجه در مجلس موجب تاخير در كارهاي استان شد. بر مبناي اين تجربه، امسال به گونه اي برنامه ريزي انجام شد كه پيش از وصول بودجه، سهم هر كدام از شهرستان ها را مشخص كنيم و در اين راستا از سازمان مديريت و برنامه ريزي استان خواسته شد در اين زمينه كار كند.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: اين مجموعه مدلي را براساس 40 شاخص تنظيم كرد كه در اين نشست ميزان سهم هر شهرستان از بودجه مشخص شد.
وي تصريح داشت: با وجود اينكه اعداد بودجه به صورت رسمي هنوز اعلام نشده ولي چون اطلاعات وجود داشت براساس آن سهم بندي ها مشخص گرديد.
وي سهم شهرستان كرمانشاه از بودجه 96 را 45 درصد و سهم 13 شهرستان ديگر را 55 درصد اعلام كرد و افزود: به زودي ميزان سهم هر شهرستان توسط سازمان برنامه و بودجه به فرمانداري ها ابلاغ مي شود.
رازاني خاطرنشان ساخت: امروز تصويب شد تمامي كارهاي تعيين پروژه و مبادله موافقت نامه كه جزو مراحل اجراي بودجه و پروژه است تا قبل از پايان بهار انجام شود و به اين ترتيب در همين روزهاي آغازين سال به تدريج وارد اجراي بودجه شويم.
استاندار كرمانشاه افزود: همچنين مقرر شد 25 درصد از سرجمع همه اعتبارات صرف پروژه هايي شود كه ماهيت استاني دارند از جمله پروژه هاي مهمي مثل احيا و مرمت بيستون، طاق بستان، معبد آناهيتا و پروژه هايي از اين سنخ كه در قالب شهرستاني نمي گنجد.
استاندار كرمانشاه اضافه كرد: اين پروژه ها براي استان اهميت كليدي و راهبردي دارند و رونق دادن به اين مراكز گردشگري به تقويت اين بخش كمك خواهد كرد و زمينه اي را فراهم خواهد كرد تا كرمانشاه به يك مقصد مهم گردشگري تبديل شود.
رازاني بيان داشت: امسال پروژه هاي عمراني استان زودتر آغاز خواهند شد و اين مساله تاثير مستقيمي بر روي افزايش اشتغال و كاهش نرخ بيكاري در سال جديد خواهد داشت
8066 انتشاردهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها