۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82572699
T T
۰ نفر
تاجگردون: استفاده از خلاقیت نخبگان ظرفیت مغفول توسعه سیاسی كشور است

گچساران - ایرنا - رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت كه استفاده از خلاقیت و نوآوری نخبگان ظرفیت مغفول توسعه و رشد احزاب سیاسی در كشور است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز چهارشنبه در نشست با منتخبان و نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای دوگنبدان و باشت افزود كه بر اساس رویه مرسوم جهانی احزاب سیاسی برای مشاركت در انتخابات برنامه دارند و این برنامه با مشاركت اعضای نخبه شكل می‌گیرد.
وی بیان كرد كه در ایران نام حزب‌ها و گروه‌های سیاسی در انتخابات برنده و یا بازنده می‌شود كه این امر نیازمند توجه است.
تاجگردون تصریح كرد كه در صورت اصلاح رویه موجود مردم به برنامه‌ها رأی می‌دهند و آسیب‌های پس از انتخابات به حداقل خواهد رسید.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به تغییر 70 تا 80 درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از انتخابات گذشته اشاره كرد و افزود كه این پدیده در حوزه مسائل سیاسی جهان مثبت نیست.
وی بر تلاش برای اصلاح رفتارهای سیاسی پس از انتخابات با انجام اصلاحات قانونی تاكید كرد.
تاجگردون بیان كرد كه برای بهره گیری از ظرفیت نیروهای خلاق هر منطقه فعالیت مجمع‌های مشورتی در كنار شوراهای اسلامی شهرها ضروری است.
وی بیان كرد: با توجه به اینكه یك شخص نمی‌تواند در تمام حوزه‌ها تخصص داشته باشد، استفاده از نظر مشورتی دیگران به شتاب گیری توسعه كمك می‌كند.
تاجگردون مشاركت پرشور مردم مهم‌ترین بزرگ‌ترین مزیت انتخابات در ایران است.
در این نشست دیدگاه‌های منتخبان و نامزدهای حاضر در جلسه درباره راهكارهای شتاب بخشی به آبادانی شهرهای باشت و گچساران ارائه و بر راه اندازی شورای مشورتی در هر 2 شهرستان تأكید شد.
شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

سرخط اخبار استان‌ها