اخذ مجوز آتش نشاني براي احداث ساختمان هاي چند طبقه درياسوج ضروري است

ياسوج- ايرنا- شهردار ياسوج گفت: اخذ مجوز آتش نشاني براي احداث ساختمان هاي چند طبقه اي در اين شهر ضروري و بايد اخذ شود.

به گزارش روابط عمومي شهرداري ياسوج، محمدعلي جاويد روز دوشنبه به مناسبت هفته آتش نشاني و ايمني اظهار داشت: پايانكار ساختماني زماني به اين واحدها داده مي شود كه آتش نشاني محل ساختمان را از نظر ايمني و امكانات دسترسي به هنگام وقوع حوادث تاييد كرده باشد.
وي گفت: هر نوع ساخت و ساز در شهر ياسوج نيازمند ارجاع به آتش نشاني و انجام دستور العمل ايمني براي سازنده است.
جاويد افزود: اين دستور العمل شامل نصب تجهيزات ايمني آتش نشاني، سيستم اعلام خطر، كپسول اطفاي حريق و ساير نكات ايمني است.
وي بيان كرد: سه ايستگاه آتش نشاني در شهر ياسوج فعال است كه با توجه به جمعيت، پاسخگوي نياز شهروندان نيست.
وي تصريح كرد: پرسنل آتش نشاني در ياسوج به ارائه خدمات ايمني شامل اطفاي انواع حريق، نجات محبوس شدگان، سوانح رانندگي، گرفتاري در آسانسور، مقابله و پيشگيري از سقوط اجسام، نجات سقوط كنندگان، مقابله با حيوانات وحشي و موذي، نجات مصدومان و غيره مي پردازند.
شهردار ياسوج با بيان اينكه مدت زمان رسيدن آتش نشانان در محل وقوع حادثه سه تا پنج دقيقه است عنوان كرد: به رغم كمبود ايستگاه و مشكلات ترافيكي همه تلاش پرسنل آتش نشاني اين شهر بر اين است تا در مدت زمان استاندارد در محل حادثه حاضر شوند.
جاويد آتش نشان را مظهر از خود گذشتگي دانست و افزود: كمتر شغلي در جهان وجود دارد كه تا اين حد به واسطه فداكاري پرسنل خود در بين مردم معرفي و شناخته شده باشد.
به گفته وي هفتم مهرماه بهانه اي است براي گراميداشت انسان هايي كه از جان و آسايش خود مي گذرند تا مردم در امنيت و سلامت زندگي كنند.
خبرنگار: فرزانه شريفي**انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
8143 /8005

سرخط اخبار استان‌ها