۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۴۱
کد خبر: 82507089
T T
۰ نفر
حمايت انجام شده از بخش سلامت در دولت تدبير و اميد بي نظير است

بندرعباس- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني هرمزگان گفت: حمايت انجام شده از بخش سلامت در دولت تدبير و اميد بي نظير است و طرح تحول نظام سلامت يكي افتخار ملي مي باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتر سيد حسين داودي چهارشنبه در همايش سفيران سلامت در ميناب، اظهار داشت: با اجراي اين طرح مهم كه عدالت در بخش سلامت را به ارمغان آورد، 11 ميليون نفر در كشور تحت پوشش بيمه قرار گرفتند.
وي اظهار كرد: از سال 93 (با آغاز طرح تحول نظام سلامت) تاكنون يك هزار و 490 پروژه بهداشتي درماني در استان هرمزگان ايجاد و به بهره برداري رسيد كه 178 پروژه آن مربوط به سال 95 و 89 پروژه در هفته سلامت امسال افتتاح شد.
دكتر داودي با اشاره به شعار جهاني هفته سلامت (زندگي سالم با نشاط و اميد) كه محوريت آن مقابله با افسردگي است، گفت: از بركات ديگر طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات روانشناسي رايگان در مراكز بهداشتي و درماني است كه در حال انجام مي باشد.
وي بيان داشت : وزارت بهداشت و درمان و همچنين دانشگاه هاي علوم پزشكي در استان ها ظرفيت ها و ابزارهايي براي تأمين سلامت دارند كه براساس مطالعات انجام شده اين ها فقط 25 درصد نياز سلامت را تأمين مي كند كه شامل ارائه خدمات و توسعه هاي بهداشتي درماني است و 75 درصد آن در اختيار سازمان هاي ديگر و مردم نهاد و عوامل مؤثر اجتماعي يا همان سفيران سلامت است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان اظهار كرد:يكي از بركات طرح تحول نظام سلامت استفاده از ظرفيت سفيران سلامت است كه مي توانند به سلامت جامعه و وزارت بهداشت و درمان كمك كنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها