۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83247563
T T
۰ نفر

بازسازي و احياء 25 سردهنه خاكي رودسر

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83247563
بازسازي و احياء 25 سردهنه خاكي رودسر

رشت - ايرنا - فرماندار رودسر از احياء و بازسازي 25 سردهنه خاكي شهرستان با استفاده از ماشين آلات سنگين خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسين اسماعيل پور روز دوشنبه در جلسه ساماندهي وضعيت رودخانه ها و انهار شهرستان كه با حضور مديرعامل شركت آب منطقه اي گيلان برگزار شد، با اعلام اين مطلب افزود: مابقي نقاط مخاطره آميز نيز با برنامه ريزي شركت سهامي آب منطقه اي گيلان در حال انجام مراحل قانوني مربوطه به منظور بازسازي، تكميل و آبگذاري است.
وي ادامه داد: حدود يك­ سوم از رودخانه­ هاي استان در منطقه عملكرد امور منابع آب رودسر و املش واقع شده كه خود نشاندهنده ضرورت ساماندهي وضعيت رودخانه ­هاي اين مناطق گيلان بر اساس شيوه ­نامه ابلاغي استاندار است.
فرماندار شهرستان رودسر همچنين با اشاره به ابلاغ شيوه نامه ساماندهي و كنترل سيلاب رودخانه ها كه با هدف كاهش مخاطرات ناشي از سيل و مديريت صحيح مصالح رودخانه اي صادر شده، بر لزوم دقت نظر اعضا جهت بهره گيري حداكثري و سريع از ظرفيت اين شيوه نامه تاكيد كرد.
وحيد خرمي رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت آب منطقه اي گيلان نيز با تاكيد بر ضرورت بكارگيري درست و صحيح مفاد شيوه ­نامه ابلاغي به منظور تسريع و پيشبرد ساماندهي رودخانه­ هاي شهرستان و برداشت فني و اصولي مصالح رودخانه ­اي تأكيد كرد: با استفاده از ظرفيت­ هاي شركت آب منطقه ­اي گيلان و ساير سازمان­ها و ادارات ذيربط، طرح­ هاي ساماندهي ارائه شده از طرف سازمان­ هاي ذيربط و همچنين اشخاص حقوقي معين شده در قانون، با رعايت ضوابط و مقررات مربوطه، قابليت بررسي و اجرا خواهند داشت.
در اين جلسه ، وضعيت طرح تصفيه­ خانه طول­ لات و مخرن تأمين آب رحيم آباد و كلاچاي، همچنين وضعيت بازسازي انهار نوده و بي­بالان مورد بررسي قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص آنها صادر شد.
شهرستان رودسر با چهار بخش مركزي، چابكسر، كلاچاي و رحيم آباد در 75 شرق مركز استان گيلان واقع و با يك هزار و 989 كيلومتر مربع مساحت، سومين شهرستان استان از نظر وسعت است.
7296/2007/

سرخط اخبار استان‌ها