۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83244306
T T
۰ نفر

هنرجويان پيانو در لاهيجان ، فرهيختگي آفريدند

۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83244306
هنرجويان پيانو در لاهيجان ، فرهيختگي آفريدند

لاهيجان-ايرنا- هنرجويان يكي از آموزشگاه هاي موسيقي لاهيجان با اجراي قطعات زيبا و شيك از پيانوي كلاسيك و مدرن، تركيبي از فرهيختگي فرهنگي و رنگ ها را به نمايش گذاشتند.

همايش كنسرت پيانو پنجشنبه شب به سرپرستي محمد جمشيدي با حضور جمعي از مردم و اولياء هنرجويان به اجرا در آمد كه بيش از 30هنرجو با هارموني رنگ لباس ها ،نظم و ادب هنري پشت دستگاه كيبورد قرار گرفتند و قطعاتي از پيانو را اجرا كردند كه حاضران به وجد آمدند.
مهمترين صحنه اين كنسرت علاوه بر اجراي قطعات زيبا و لوكس پيانو ، نحوه پوشش و تركيب رنگ هاي زيبا و قشنگ ، ادب و شخصيت فرهنگي و فرزانگي هنرجوياني بود كه به اجراي برنامه پرداختند.
تك نوازي و دو نوازي زيباي هنرجويان و تركيب رنگ لباس ها با هارموني قطعات اجرا شده نشان داد كه هنر در منطقه سياهكل و لاهيجان ريشه عميق و ديرينه دارد و در نسل هاي اين سرزمين چون آب هاي زلال چشمه ساران آن جاري است و مي تواند همچون رنگ گل هاي طبيعي و قشنگ براي همگان دلربايي و جذابيت داشته باشد و لذتي آسماني را به مخاطبان هديه كند.
مدير اين آموزشگاه موسيقي در حاشيه اين كنسرت به خبرنگار ايرنا گفت: برگزاري اينگونه همايش ها براي تقويت حس اعتماد به نفس هنرجويان و خانواده هاي آنها و هويت بخشي فرهنگي به هنرجويان بسيار مفيد و اثرگذار است تا بتوانند با اطمينان بيشتري در اين وادي گام بردارند.
محمد جمشيدي افزود: اثرگذاري موسيقي در فرهنگ جامعه ما زياد است و مي توان ادعا كرد كه بسياري از معضلات اجتماعي با موسيقي درماني قابل حل است.
وي خاطرنشان كرد: مهمترين اثربخشي اجتماعي موسيقي در هنرجويان و نوجوانان شركت كننده در كلاس هاي موسيقي موضوع تربيتي است كه موسيقي با هويت بخشي فرهنگي و تشخص به آنان علاوه بر آراستگي ظاهري آنچنان شخصيتي مي يابند كه مي توانند با بسياري از معضلات اجتماعي كه امروز گريبانگير نسل جوان شده ، مواجه و به راحتي سرفراز بيرون بيايند.
در شهرستان لاهيجان 9 آموزشگاه موسيقي ، يك آموزشگاه فرهنگي هنري ، يك آموزشگاه سينمايي ، يك آموزشگاه خوشنويسي ، 14 آموزشگاه هنرهاي تجسمي ، هشت انجمن ادبي و يك شوراي موسيقي فعاليت دارد.
6029/2007

سرخط اخبار استان‌ها